V průběhu veletrhu EIMA 2016 v italské Bologni byly vystavovány i stroje značky Challenger. Tradičně se jednalo o jednoho zástupce z menší a jednoho z větší modelové řady pásových traktorů. Traktory generace „E“ jsou poháněny výkonnými sedmi- a dvanáctiválcovými motory AGCO-Power, které splňují emisní normu stupeň IV. Zvláštností těchto tahačů je jejich originální podvozek s pryžovými pásy, který dokáže dlouhodobě přenášet plný výkon motoru při všech rychlostních stupních na půdu.
Traktory řady MT700E využívají k pohonu nový sedmiválcový motor AGCO Power se zdvihovým objemem 9,8 l. Přeplňování je úkolem dvojice turbodmychadel v kombinaci s mezichladičem vzduchu. Motor se vyznačuje kultivovaným chodem a velkou zálohou výkonu. Výkon motoru je pak přenášen na pásové jednotky přes převodovku Powershift konstruovanou speciálně pro využití u pásových traktorů.
V expozici byl věnován velký prostor prezentaci předností pásového podvozku Mobil-Trac traktorů Challenger. Podvozek o značné délce disponuje velkou kontaktní plochou.
Větší kontaktní plocha také znamená nižší měrný tlak pásového tahače na půdu, nižší prokluz a vyšší výkonnost. Zatímco kolový traktor může vykazovat v tahově obtížných pracích prokluz kol na úrovni 15 procent, pochlubí se Challenger prokluzem na úrovni jen 0 až 5 procent. V měkké půdě se pneumatiky také více boří a tím dochází k tomu, že před sebou tlačí val půdy. To stojí energii navíc a zvyšuje se i spotřeba paliva.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství 1/2017.