03.03.2023 | 07:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Různé koncepty, různé zkušenosti

Konstrukce traktorů, která má snížit zhutňování půdy, není nic nového. Dvoj- i trojmontáže či pásové podvozky jsou řešení, sahající do raného dětství těchto strojů. I přes razantní pokrok v oblasti pneumatik hrají vícenásobné montáže kol stále významnou roli. Je-li zapotřebí přenášet velký tahový výkon, přichází ke slovu dvojmontáže náprav anebo také pásový podvozek – podle toho, jaký systém je v podniku preferován. S velkým tahovým výkonem přímo souvisí i dostatečná hmotnost traktoru.

Pásové podvozky lze v zásadě rozdělit na dvou- a čtyřpásové. U dvoupásových traktorů se ukázalo, že fungování řízení za mokra s těžkým nářadím vzadu může být problematické. A v tahu se pak může stát to, že se hmotnost soustřeďuje hlavně na zadní hnací kola, což rovnoměrnosti zatížení pásů neprospívá. Výrobci dvoupásových traktorů proto nabízejí přídavná závaží pro přední část a pásové jednotky traktoru, anebo si i zemědělci vyrábí vlastní čelní posuvné závaží. V proměnlivých půdních podmínkách lze posuvem závaží, ovládaným za kabiny, dotížení přední části traktoru vhodným způsobem adaptovat.

Proto se do větší obliby dostávají traktory se čtyřmi pásovými jednotkami. Oproti kolovým strojům s dvojmontážemi pneumatik je ale třeba vzít v úvahu vyšší pořizovací i provozní náklady.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down