Další velice užitečnou funkcí systému telemetrie v náročném sezónním nasazení řezaček či další techniky je možnost jejich dálkové kontroly. Nejde přitom o to, kontrolovat jak řidiči pracují, ale o rychlou pomoc v případě výskytu problémů. Ty mohou být například v podobě nečekaného oznámení na ovládacím terminálu.
Řidič se telefonicky zeptá svého nadřízeného, co má dělat, a ten si prostřednictvím telematiky může vyvolat všechna data i oznámení stroje. Následně může poskytnout řidiči tipy, jak situaci napravit. Uživatel řezačky může také povolit účast třetí osobě, v podobě například servisu. Pracovníci servisu si mohou vyvolat kódy chybových hlášení, což cestu k nápravě situace zjednoduší a zrychlí.
Uživatelé telematiky si také mohou zvolit, aby jim byl jednou za den automaticky zasílán report. V tomto reportu jsou ještě jednou shrnuté všechny aktivity stroje za uplynulý den. Příjemce v této zprávě najde například stavy nejrůznějších počítadel, detailní zobrazení času provozu a prostojů a mnoho dalších dat. Informace a jejich členění v reportu si každý uživatel telematiky může nakonfigurovat podle svých představ. Report v každém případě poslouží svému příjemci k tomu, aby získal ještě znova velice dobrý přehled o odvedené práci v uplynulém dni. Tak je možné například provést porovnání efektivity práce určitým způsobem organizovaných sklizňových linek, a zvolit tu nejvhodnější variantu.
Pro to, aby se bylo možné naučit se systémem telematiky pracovat, postačují základní dovednosti práce s počítačem. Díky symbolům a přehlednému členění lze webovým stránkám těchto systémů snadno porozumět. Poté lze kdykoli zjistit například informace o tom, co ještě není hotovo a lze také vytvářet přesnou kalkulaci na pozemek i plodinu. Uživatelé mají také možnosti meziročního srovnání a srovnání mezi jednotlivými stroji i řidiči.