Většina zemědělských podniků dnes kombinuje traktorovou dopravu s dopravou pomocí nákladních automobilů. Je to logické, neb každý ze způsobů přepravy má své přednosti. U dopravy nákladními automobily vyniknou pozitiva především při jízdách na delší vzdálenosti, kdy je dosaženo vyšší rychlosti jízdy i nižší měrné spotřeby paliva.
Nákladních automobily Tatra s nástavbami Joskin Drakkar Cargo, jsou úspěšným prodejním arktiklem firmy Moreau Agri Vysočina. Nejčastěji jsou montovány na Tatry v provedení 8x6, tedy se třemi poháněnými nápravami a přídavnou nápravou zadní, která je náběžně řízená.
Nástavby Drakkar jsou vyráběny se základním objemem od 23 do 41 m3, přičemž na Tatry se nejčastěji montují ty s objemem 33 m3, který lze s pomocí hydraulicky ovládaných nástavků navýšit až na 46 m3. Jsou koncipovány pro převoz objemného materiálu, typicky siláže senáže, obilnin, řepky, anebo i chlévského hnoje. Konstrukce je odlehčená s využitím plastových dílů bočnic a na podlaze je vyprazdňovací dopravník v podobě polyethylenového pásu, který je doplněn vyhrnovacím čelem. To však nemá funkci vytlačování materiálu, ale jen udržuje tvar, aby se vyprazdňovaný objem nesesypával. Tak lze vyprázdnit rovnoměrnou vrstvu a to může být výhodou například při plnění senážních jam řezankou.
Praktické zkušenosti s nástavbami Drakkar jsem získali ve dvou zemědělských podnicích a najdete je v článku uveřejněném v týdeníku Zemědělec.*