Na Tiskových dnech Case IH v Rakousku bylo možné vyzkoušet si jízdu s traktorem Magnum 340 AFS Connect v dopravě. Při projíždění úzkých, ostrých zatáček jsme se zástupcem Case IH na sedačce spolujezdce využili možnosti elektricky ovládaného teleskopického výsuvu zpětných zrcátek. Vysoké stěny křoví po stranách cesty tak nemohly tento důležitý komponent traktoru poškodit, a po projetí zatáček jsme nastavení obnovili na původní stav.
V polovině trasy, po vyjetí stoupání, se bylo třeba otočit na malé louce. Díky velkým vybráním v místech dorazů předních kol dosahují Magnumy příznivě malého poloměru otáčení, takže to nebyl žádný problém. Při zpáteční cestě z kopce dolů byl velký třínápravový přívěs vzadu již znát, a traktor se začal rozjíždět. Pomohl jsem si tedy lehkým sešlápnutím brzd. Další variantou je sešlápnutí brzdy motorové, s níž motor pracuje jako kompresor, a odebírá energii traktoru od jeho kol. Až teprve, pokud motorová brzda nevyvíjí dostatečný účinek na zpomalení soupravy, je třeba použít brzdy provozní. To jsou však jen výjimečné situace; v běžném provozu pomáhá motorová brzda snižovat opotřebení provozních brzd.
Více informací v týdeníku Zemědělec.