21.01.2016 | 01:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

S novým designem a novým traktorem

Po několikaleté odmlce vystavovala na letošní Agritechnice také společnost Zetor Tractors. Největším tahákem v její expozici byla designová studie od italské společnosti Pininfarina, která je uznávanou v oblasti technického designu, zejména automobilů.

Nový designový koncept nezapře italský styl a u návštěvníků vzbudil velký zájem. Podle údajů výrobce by měl být do budoucna aplikován na všechny modelové řady traktorů, i když samozřejmě možná trochu v pozměněné formě, kdy bude třeba dát do souladu výrobní a dodavatelské možnosti a ekonomiku výroby. Zetor také zatím neupřesnil, kdy bude nový design na traktory implementován.
 Zetor prototyp 50
V expozici Zetoru nechyběla ani novina letošního roku Crystal 160, o němž jsme již podrobně psali a též zástupci modelových řad Proxima a Forterra. Tak trochu v ústranní, mezi Zetory s výkonem do 120 k, stál potenciálně zajímavý traktor, jímž Zetor rozšiřuje svůj výrobní sortiment. Jednalo se o zástupce nové modelové řady, která zatím nemá označení, a tak jde o  Zetor prototyp 50. Co je na něm zvláštního? Výrobce v něm použil svůj tříválcový motor a naladěním na výkon 49 k se dostal do limitu, v němž postačuje emisní třída IIIA, kterou bez problému splní. Znalci zetorů jistě tuší, že onen tříválec koncepčně pochází z UŘIII, nicméně výrobce jej přepracoval tak, že se jedná o zcela nový motor.  Tříválcový motor používá komponenty, které jsou v současné době běžné na čtyřválcových motorech Zetor. Zejména je to dvanáctiventilová hlava, upravený je mazací systém i konstrukce vyvážení klikového hřídele pro zklidnění chodu tříválcového motoru.
Převodové ústrojí včetně hydrauliky vyrábí firma Carraro, celkový počet převodových stupňů je 8 vpřed a díky mechanické reverzaci i vzad. Traktor je určen zejména pro malé a hobby farmáře a díky jednoduchosti jak převodového ústrojí, tak motoru, který nepotřebuje složité emisní systémy, by měl být i za příznivou cenu. Do výroby by se měl dostat v roce 2017.
 Inovace Majorů
 Jisté inovace proběhnou také u modelové řady Major. V ní budou stále použity motory Deutz s výkonem 60 až 80 k, inovace proběhnou v převodovém ústrojí. Vyjma základní převodovky 12/12 s mechanickou reverzací bude v nabídce i převodovka 24/12 s dvoustupňovým násobičem točivého momentu a též reverzace při zatížení. Zvýšena bude i pojezdová rychlost, a to na standardních 40 km/h, mírně vyšší bude i nosnost tříbodového  závěsu, a to 2,5 tuny. Změny postihnou i interiér kabiny a její ovládací prvky. Do kabiny bude například doplněna sedačka spolujezdce a na výběr bude z vícero variant sedaček řidiče. Modelová řada Major tak již nebude vyráběna jen s cílem nízké pořizovací ceny, ale též s cílem vyšší variability výbavy pro zákazníky. Na některé inovace traktorů Major se zákazníci mohou těšit již v letošním roce, ty ostatní přijdou v roce 2017.*

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down