Na tiskových dnech značky Steyr bylo připraveno jedno velmi lákavé stanoviště – tak, aby si přítomní zástupci odborných periodik mohli na vlastní kůži vyzkoušet účinnost nového systému brzdění S-Brake. Traktory Steyr různých výkonových tříd včetně nového modelu Expert CVT byly agregovány s různými typy větších i menších návěsů či cisteren.
Nechyběl ani nejvýkonnější Steyr, traktor Terrus 6300 CVT. Na svých velkých pneumatikách Trelleborg TM 1000 o rozměru 710/75 R 42 na zadní nápravě vyvolával respekt. Nicméně přesto jsem si troufl vystoupat po pěti schůdcích do kabiny a zhruba na dvacet minut si vyzkoušet, jaké to je jezdit v dopravě s traktorem o výkonu tři sta koní, agregovaným s velkým víceúčelovým návěsem. Návěs byl taktéž od rakouského výrobce – firmy Pöttinger, model Torro 7010 D Combiline. Něco jiného je takový vůz s objemem ložné plochy 70 krychlových metrů hmoty při střední úrovni stlačení obdivovat na výstavě a jiné pocity pak přijdou ve chvíli, kdy je třeba jet s ním rychle po úzkých polních silničkách.
Po rozjezdu s největší soupravou na stanovišti i na celých Tiskových dnech Steyr jsem se dozadu raději nedíval. I vepředu mne čekala širší kapota motoru, než jsem byl zvyklý u traktorů Steyr CVT Ecotech střední výkonové třídy. Když mi zástupce firmy Steyr dal pokyn, abych razantněji zrychlil, dodal jsem si na delším přímém úseku kuráž a více šlápl na pedál pojezdu. Ukazatel rychlosti jízdy během chvíle překonal 30 km/h.*
Více informací v týdeníku Zemědělec.