24.03.2015 | 10:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Sběrací a senážní vozy s tradicí

Sběrací vozy Horal vyráběné firmou STS Strakonice byly v předrevolučních dobách základní mechanizací používanou při sklizni sena a slámy. V dnešní době se již sklizeň pícnin a slámy provádí i jinými způsoby, ale sběrací vozy jsou používány i nadále. A mezi nimi i potomci původní značky Horal vyráběné dříve firmou STS Strakonice.

Výroba sběracích vozů v STS Strakonice započala v roce 1967 a v dobách největší produkce se v Radošovicích vyráběly dva vozy denně. Po roce 1989 následoval útlum v produkci způsobený privatizací a mimo jiné i nabídkou vozů nově dovážených ze zahraničí. Výroba se ale i tak udržela a pokračuje dosud. I když od roku 2000 již pod taktovkou německé společnosti Biso Keibel s. r. o., která v tomto roce odkoupila 70 % akcií firmy STS Strakonice a v roce 2005 dalších 29 %.

 

Moderní výroba

Společnost Biso Keibel má svůj výrobní závod v místě bývalé STS Strakonice a kromě sběracích vozů se zabývá též výrobou strojů a dílů pro zemědělskou, potravinářskou a tiskařskou výrobu. A není bez zajímavosti, že vyrábí komponenty i celé stroje pro zemědělskou techniku renomovaných značek. Výrobní závod má plochu 12 000 m2 a v několika halách najdeme ty nejmodernější technologie, bez nichž současná strojní výroba není možná. Nechybí tedy stroje pro řezání laserem (s různým výkonem pro řezání různých tloušťek a různých druhů materiálu), plazmové řezání pro dělení větších celků, automatické obráběcí CNC stroje, ohýbačky, technologie pro obrábění ozubených kol i robotické pracoviště pro sváření. Ale ne vše zastanou automaty, a tak je stále velká část práce v rukou svářečů a také jsou používány klasické obráběcí stroje, na nichž musí obsluhy nastavení provádět ručně, nikoliv přes počítač. A jak je obvyklé, ruční práce je vždy nutná na montážních pracovištích.

Nezbytnou součástí výrobních procesů je též lakovna. Samozřejmostí povrchové úpravy je pískování, odmašťování, fosfátování. Nanášení barev je prováděno ve dvou variantách. Buďto stříkáním základové a vrchní barvy v kapalném skupenství, anebo s použitím práškového lakování a následného vpálení barvy. Výrobní závod v Radošovicích u Strakonic tak obsahuje veškeré postupy a techniky jaké používají renomovaní výrobci zemědělské techniky a rozdílem tak může být jen počet vyráběných kusů, který je dán výrobními kapacitami. A ty jsou v současnosti využity takřka na maximum.*

O vyráběných modelech senážních a sběracích vozů se můžete dočíst v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down