V roce 1948 byl poprvé prezentován veřejnosti traktor Unimog – na veletrhu DLG ve Frankfurtu nad Mohanem. Zástupci továrny Göppinger Maschinenfabrik si za svou odvahu a průkopnické úsilí odvezli z veletrhu celkem 150 objednávek na dodávky Unimogu zemědělcům. Další zájemci následovali a v továrně v německém Boehringu vznikla samostatná výrobní linka na Unimog. Výroba se rozeběhla už v únoru 1949; Unimog si své místo v praxi našel velmi rychle a na výrobní lince se smontovalo více než šest stovek těchto vozidel.
To již o vozidlo Unimog projevil vážný zájem Mercedes-Benz, který jej následně převzal. Výroba Unimogu tak mohla od roku 1951 pokračovat pod křídly tohoto specialisty na výrobu automobilů, jenž si zároveň rozšířil sortiment o stroje pro zemědělství. Mercedes-Benz Unimog byl montován nejprve v továrně ve městě Gaggenau a později byla montáž přesunuta do moderních prostor výrobního závodu ve městě Wörth.
Filozofii, s níž se Unimog narodil, zůstává věrný až do současnosti. V letošním roce slaví Unimog výročí 75 let existence. Na vozidle se velkou měrou podepsali konstruktéři Mercedes-Benz, jež mu vtiskli jeho moderní podobu. Poslední novinkou je možnost registrace jako traktor, čímž se Unimog i legislativně vrací ke svým kořenům. Rozhodně se ale potvrdila správnost původní myšlenky, že je to traktor se značnou univerzálností využití, neobyčejnou rychlostí a pohodlím, jimiž výrazně převyšuje standardní traktory.*