22.04.2002 | 10:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Servis Agri CS bez problémů i v novém

Firma Agri CS sídlí již rok v areálu AGP Beroun v Černíně u Zdic. Zajeli jsme do jejich působiště, abychom zjistili, jak funguje servisní zázemí pro stroje Case a Steyr. Areálem nás provázel a na otázky odpovídal technický ředitel Ing. Jan Fiala.

Agri CS působí v České republice jako výhradní dovozce strojů Case IH a Steyr autorizovaný výrobcem. Co jiného je náplní činnosti firmy byla již otázka pro ing. Fialu.

Jak probíhá dovoz strojů a náhradních dílů?
Všechny dodávané stroje putují sem k nám do Černína. Zde probíhá proclení a předprodejní příprava. Protože se vesměs jedná o rozměrné stroje, jsou některé dodávané z důvodu transportu s odmontovanými koly. Stroje dodávané ze zámoří jsou opatřeny ochranným voskovým nástřikem. Předprodejní příprava tedy spočívá v kompletaci, umytí, překontrolování a seřízení stroje. Poté je předáván prodejci, resp. jeho zákazníkovi.
Musím zdůraznit, že všechny prodávané stroje a stejně tak náhradní díly jsou dodávány prostřednictvím našich autorizovaných prodejců. Naším záměrem je starat se dobře o import strojů a náhradních dílů a poskytovat kvalitní zázemí našim prodejcům. Jejich úkolem je pak zajišťování prodeje, dodávek náhradních dílů a servisu konkrétním zákazníkům.
Náhradní díly k nám putují ze dvou centrálních skladů pro Evropu. Jeden leží v Německu, druhý ve Francii. Snažíme se samozřejmě využívat sklad bližší, jednak z finančních, ale také z časových důvodů. Objednáváme systémem on-line prostřednictvím internetu, tudíž máme přehled o stavu skladů a dodávek dílů.
Existují dva typy objednávek. Standartní, můžeme říci skladová objednávka nebo urgentní. Skladové objednávky – dodávky sloužící k dorovnávání skladových zásob probíhají přibližně každý druhý týden. Urgentní dodávky jsme schopni dodat v rámci Evropy během jednoho dne. Díly jsou dodávány přes noc, takže se k nám dostávají vždy během dalšího dne. Spěšné zásilky se mohou objednat prakticky kdykoliv. Od nás pak putují díly k zákazníkům prostřednictvím spedičních firem.
Každý prodejce pak drží na svém skladě potřebné náhradní díly podle počtu prodaných strojů. K tomu, aby si naši prodejci drželi skladové zásoby, jsou motivováni i cenami dodávek, poněvadž expresní dodávky jsou znatelně dražší.
Objem našeho skladu se pohybuje průměrně kolem deseti milionů korun. Tato hodnota se však podle sezónnosti strojů a jejich oprav mění.

Mezi starosti servisu patří i zaškolení obsluhy, jak probíhá?
Naši prodejci po dodání stroje k zákazníkovi uvedou stroj do provozu a zaškolí obsluhu stroje. Nejdříve jen teoreticky a poté i přímo v provozu na poli. Je samozřejmé, že servisní pracovník je obsluze k dispozici do té doby, než je se vším dostatečně seznámena.
Pro obsluhy žacích mlátiček pořádáme každoročně předsezónní školení zde v Černíně. Po dodání nového stroje do podniku pak mají pracovníci servisu ulehčenou pozici, protože obsluha již zná teoretický základ a probíhá pouze praktické zaškolení v provozu nehledě na to, že v období žní nemají řidiči dostatek času. Samozřejmostí je i seznámení zákazníka se způsobem dodávání náhradních dílů.
Abychom mohli provádět opravy a školit uživatele, probíhá i školení servisních pracovníků. Část těchto akcí probíhá v naší dílně většinou prostřednictvím pracovníka výrobního závodu přímo na traktoru nebo stroji, jehož jednotlivé funkční celky se během školení názorně demontují. Podrobnější a lze říci i názornější školení probíhají přímo ve výrobních závodech a jejich školících střediscích, která jsou na tuto činnost personálně i technicky vybavena. Tato školení navštěvují pracovníci od nás i našich prodejců.

Kolik osob pracuje ve vaší organizaci v servisu?
Nepočítáme-li administrativní zázemí, pak je to pět osob. Přímo v servisu, resp. v předprodejní přípravě pracují dva servisní technici. Důležitý úkol má vedoucí servisu, jenž je zodpovědný za servis a servisní zázemí našich regionálních prodejců a zajišťuje jejich školení. To je vlastně hlavní náplní našeho servisu – proškolovat pracovníky prodejců a být jim nápomocni při složitějších a náročnějších opravách, protože jak už jsme řekli, je naším cílem, aby prodejní a servisní činnost v praktickém slova významu prováděli prodejci.

Plánujete do budoucna nějakou změnu ve fungování servisního zázemí?
Chtěli bychom samozřejmě přesídlit do větších a řekl bych důstojnějších prostor, avšak naší prioritou je v současnosti budování a rozvíjení prodejní sítě s fungujícím servisem a kvalitním zázemím pro naše prodejce a zákazníky.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down