19.11.2001 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Servis CIME chce být zákazníkům blíže

Areál podniku Cime, s. r. o., v Pelhřimově jsme tentokrát navštívili proto, abychom se dozvěděli podrobnosti o fungování servisního zázemí této organizace, která na český trh dodává celou řadu zemědělské, ale i stavební mechanizace. Střediskem nás provedl a informace poskytl vedoucí servisu Vladimír Hubka.

Cime, s. r. o., zastupuje a dodává na trh pluhy a kompaktory Vogel & Noot, rotační brány, aktivní plečky a půdní frézy značky Maschio, secí stroje Gaspardo, stroje pro pokos, obracení a shrnování píce Niemeyer. Dále krmné vozy Luclar a také samojízdné stroje – teleskopické manipulátory Merlo.
Úkolem servisu je provádět předprodejní přípravu, záruční i pozáruční opravy a zásobování náhradními díly.
Jakým způsobem probíhá konkrétně předprodejní příprava?
Všechny stroje, které si od nás, resp. od našich prodejců zemědělci objednají, prochází předprodejní přípravou. Ta spočívá v důkladné prohlídce, zkontrolování náplní a odzkoušení stroje.
Specifická příprava probíhá u strojů Merlo, u nichž se prohlídek provádí hned několik. První z nich je ihned po dodání stroje z výrobního závodu. Druhá prohlídka se koná těsně před dodáním stroje zákazníkovi a třetí probíhá včetně seznámení s obsluhou přímo u zákazníka. O všech těchto prohlídkách je pořízen záznam, který se archivuje a odesílá k výrobci. Díky tomu jsou známy veškeré informace o stroji daného výrobního čísla. Tak, jako probíhá seznámení a zaškolení obsluhy u manipulátorů, jsou zaškoleni zákazníci i na všechny ostatní stroje, které dodáváme.
Probíhají opravy strojů u vašich regionálních zástupců nebo přímo ve vašem areálu?
Spolupracujeme s dvaceti regionálními zástupci a každý z nich má servisní zázemí na jiné úrovni. I když se snažíme, aby byli všichni schopni zvládnout veškeré typy oprav, dochází k tomu, že některé opravy provádíme v našich dílnách. Pokud zástupci vyžadují naši pomoc, ochotně jim vycházíme vstříc a naši technici jsou připraveni okamžitě vyjet.
Pro zákazníka je samozřejmě nejlepší, když mu servisní technik opraví stroj přímo na místě nebo v jeho areálu. Z toho důvodu je naším cílem provádět opravu co nejblíže zákazníkovi, aby se eliminovala nutnost dlouhých přejezdů či transportu.
Výjimkou, která ale nemá na kvalitu servisu vliv, jsou záruční opravy motorů manipulátorů, které zajišťuje přímo samostatné servisní oddělení firmy Perkins – výrobce motorů, jež manipulátory pohání.
Říkáte, že provádíte opravy přímo u zákazníků. K tomu však potřebujete zkušené a vyškolené servisní techniky. Kdy a jak taková školení probíhají?
Na všechny námi zastupované značky strojů probíhají školení servisních techniků, v závislosti na složitosti stroje v rozmezí jednou až dvakrát za rok. Školení na manipulátory se pravidelně koná koncem každého roku a trvá celý týden. Vede ho hlavní servisní technik přímo ze závodu Merlo. Školení na krmné vozy Luclar vede také technik z výrobního závodu. Ostatní školení pořádáme a zajišťujeme sami jako importéři strojů.
S tím samozřejmě souvisí i školení nových zaměstnanců, kteří zpočátku pracují pod dohledem zkušenějších techniků. Pokud se jedná o nové pracovníky našich dealerů, pomáháme jim s jejich zaškolením tak, že k nim vyjíždí naši technici a ukazují jim přímo na strojích správné postupy nebo dojíždějí do našeho střediska, kde jim můžeme vše předvést.
S prací servisních techniků souvisí i kontrola, kterou také kvůli bezchybnému fungování strojů a spokojenosti konečných uživatelů provádíme.
Mluvíme o opravách strojů. Jak vypadá vaše servisní zázemí?
V našem areálu je kromě administrativní budovy několik hal. V jedné z nich se nachází sklad náhradních dílů a dílny. V současné době přistavujeme otevřený přístřešek, kde by se daly opravovat velké celky. V další budově se nachází celní sklad, kam putují čerstvě dovezené stroje. Před ním máme instalovaný portálový jeřáb.
V našem podniku pracují tři servisní technici, regionální zástupci mají minimálně dva nebo tři, častěji ale více pracovníků servisu.
Z důvodu okamžitého zásahu na místě poruchy jsou naši servisní technici vybaveni dvěma servisními vozy s veškerými důležitými nástroji a díly. Všichni pracovníci firmy jsou vybaveni mobilními telefony, díky kterým jsme kdykoli schopni zajistit zemědělcům pomoc.
K provádění oprav musíte mít dostatek náhradních dílů. Jak funguje sklad a zásobování?
V našem skladu se snažíme udržovat dostatečnou zásobu náhradních dílů, která se pohybuje v objemu 10 až 15 mil. Kč. K jejich doplňování dochází průběžně podle potřeby. Jednotliví regionální zástupci poté čerpají potřebné díly z našeho centrálního skladu.
Pokud by nastala situace, že by se daný díl na území republiky, tzn. v našem skladu nebo ve skladech našich partnerů nenacházel, přichází na řadu expresní dodávka přímo z výrobního závodu. Tato dodávka je velice rychlá, poněvadž jsou všechny sklady, resp. výrobci soustředěni v Evropě.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down