V případě koncepce Direct Wheel Drive (dwDrive) jsou čtyři motory v nábojích kol zabudovány přímo na kolech. To znamená, že každé kolo má vlastní motor, který ho pohání přímo a jednotlivě. Motory v nábojích kol jsou poháněny hnacím hydraulickým čerpadlem, takže nedochází k mechanickým ztrátám. Motory v nábojích kol jsou také chráněny proti tlakovým špičkám vysokotlakou ochranou. Sání mezi motory v nábojích kol zabraňuje chodu vnějších motorů nasucho v zatáčkách.
K výhodám pohonu dwDrive patří mimo jiné zvýšení efektivity díky čistě hydraulickému pohonu, výborná akcelerace a tím i obratnost při jízdě, jízda bez ztráty výkonu kvůli nápravám nebo převodovkám, vyšší světlá výška stroje oproti kloubové hřídeli a pohonu přes nápravy, značná tlačná síla nakladače díky přímému pohonu kol, plynule nastavitelná rychlost v rozpětí 0-20 km/h, kombinovaný pedál brzdění a krokového pojezdu, elektrická parkovací brzda a bezúdržbová hydraulická lamelová brzda.*