Na veletrhu Agritechnica měl velkou expozici i koncern SDF (Same Deutz-Fahr). Ten sice sdružuje tři hlavní značky traktorů (se značkou Hürlimann i čtyři), ale prim hrají jen ty v zeleném lakování. Značka Same je vyhrazena hlavně speciálním a úzkorozchodným modelům s nižším výkonem, Lamborghini je pravým opakem a mělo by prezentovat výkonné traktory Deutz-Fahr v nadstandardní výbavě, což nakonec odpovídá charakteru italské značky, kterou si nezemědělská veřejnost pojí hlavně s luxusními supersporty.
Pro rok 2024 nabízí Deutz-Fahr několik novinek. Jde například o traktory 5D, 5D F, nebo 5K. To nejzajímavější však přináší inovace v modelové řadě 6, přesněji řečeno pětice nejvýkonnějších modelů. Ta se dvěma čtyřválcovými a třemi šestiválcovými motory pokrývá výkonové spektrum od 161 do 191 k a doplňuje tři čtyřválcové modely 6.4 (130 až 150 k) uvedené na trh v loňském roce.
Osvědčené motory
Pohonnou jednotkou nových traktorů jsou osvědčené motory Deutz se zdvihovým objemem 4,1 a 6,1 l. Splňují emisní stupeň V a výrobce neopomíná zdůraznit možnost jejich provozu na HVO. Pokud jej uživatel využije může jím naplnit nádrž zvětšenou na 300 l u čtyřválcového provedení a 350 l u šestiválce. Jinak na motorech není nic zásadně nového a dokud jejich výrobce nebude řešit nějakou přísnější emisní normu, tak asi ani nebude.
Z uživatelského pohledu může být zajímavé, že trojice modelů využívá výkonové navýšení. Jedná se o modely 6160.4 TTV, 6160 TTV a 6180 TTV. A zajímavé může být i to, že u modelů 6160.4 a 6160 je dosažena stejná hodnota maximálního výkonu (161 k) i výkonu po navýšení (171 k). Rozdíl mezi čtyř a šestiválcem se tak pozná až když porovnáme nejvyšší točivý moment. U čtyřválce je 685 Nm a u šestiválce 709 Nm.
Různé konfigurace
Zcela nová je převodovka. Pro všechny modely je použita bezstupňová ZF Terramatic ve verzi s nejvyšší pojezdovou rychlostí 40, nebo 50 km/h. S nejvyšší pojezdovou rychlostí se váže i užitečné zatížení traktorů. U prvních čtyř modelů dosahuje celková hmotnost 11,5, nebo 12,5 t (40/50 km/h) u modelu 6180 je to 13,5 t (50 km/h).
Zadní vývodový hřídel je již ve standardní výbavě čtyřrozsahový (540, 540E, 1000, 1000E), přední je dodáván na přání ve verzi 1000, nebo 1000E. Šestiválcové modely jej mohou mít v duálním provedení a tedy s otáčkami 1000 i 1000E.
Dvě varianty jsou možné i v případě hydrogenerátoru. V základu je axiální pístový s regulací Load Sensing a průtokem 120 l/min. Na přání je možná verze s průtokem 160 l/min. S ohledem na použití CVT převodovky je olejová náplň hydrauliky oddělená a disponuje objemem 60 l. Zadní tříbodový závěs má nosnost 9,7 t, přední může být v provedení schopném zvedat 3,7, nebo 4,1 tuny.
Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 1/2024.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!