21.01.2011 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Široká paleta dopravní techniky

Dopravní technika firmy Pronar je na našem trhu již dobře známá. Do ČR ji dováží firma Polagro a jedním z významných prodejců je firma N&N Košátky. Není proto s podivem, že právě a areálu tohoto prodejce, v Kropáčově Vrutici, proběhl koncem minulého roku již druhý Den techniky Pronar.

Pro Den Pronaru byla v Kropáčově Vrutici, přichystána úctyhodná nabídka dopravní techniky tohoto polského výrobce. Stroje byly seřazeny od nejmenšího k největšímu a dalo by se říci, že tak jak by návštěvníci listovali prospektem, mohli postupovat od jednoho stroje k druhému. Přehlídka vystavené dopravní techniky byla totiž takřka totožná s tím co má výrobce v nabídce.

Jak listovat v katalogu

Na začátku řady byly vystaveny dva jednoosé návěsy a sice modely T655 a T654 s užitečnou hmotností 2000 a 2500 kg a hydraulickým sklápěním, které najdou použití například v komunální sféře při agregaci s malými traktory.
Za nimi stál dvounápravový návěs T663/2 s užitečnou hmotností 7000 kg, odpružením parabolickými pružinami a dvouhadicovými vzduchovými brzdami. Návěs má ložnou plochu 9,8 m3 a je třístranně sklápěný. Vedle něj stál obdobný model a to T663/1, který se liší jen větší ložnou plochou a to 11,8 m3 a užitečnou hmotností 10000 kg (celková je 13300 kg). Obdobný návěs (model T663/3, který má nejvyšší pojezdovou rychlost 40 km/h) ve firmě N&N Košátky úspěšně agregují s traktorem Zetor Forterra 125.
Pro větší kapacity byl určen další z vystavených návěsů a to model T669/1, který je dvojstranně sklápěný a vybaven hydraulicky ovládaným zadním čelem. Celková hmotnost návěsu dosahuje 20 tun, užitečná opak 14 tun. Jde tedy o návěs s velkou přepravní kapacitou.
Ještě větší hmotnosti a objemy lze převážet v modelu T902, který má užitečnou hmotnost 16 tun. Zajímavostí tohoto vozu je systém vyprazdňování pomocí výtlačného čela a možnost nuceného řízení kol zadní nápravy. Výtlačné čelo najde uplatnění například při odvozu řezanky na silážní jámy, kde měkký podklad ohrožuje stabilitu vozu při klasickém sklápění vzad, nebo při vyprazdňování vozu v uzavřených prostorech s nízkou výškou stropu.
Ještě větší kapacitní možnosti měl další z vystavených návěsů a to provedení T 700 s celkovou hmotností 24 a užitečnou 18 tun. Tento návěs je již vybaven speciální vanovou korbou a určený zejména pro přepravu materiálu mimo oblast zemědělství.
Speciálně pro stavebnictví je určen návěs T679/2 s nosností 12 tun a celkovou hmotností 16,3 tuny. Tento návěs je velmi robustní konstrukce s nízkými bočnicemi a je tedy vhodnýzejména pro přepravu těžkých materiálů typu kamene a hlíny. Korba je vyrobena z hardox oceli díky níž má zvýšenou odolnost vůči otěru a tím i vyšší životnost.
Tolik k předvedeným návěsům. Je vhodné též zmínit, že mimo jedno a dvounápravových je v nabídce firmy Pronar též návěs se třemi osami a nosností 24 tun, s hydraulicky ovládaným zadním čelem, odpruženou ojí a nuceným řízením přední a zadní nápravy. A ve vývoji je též velkoobjemový návěs s vyprazdňováním pomocí podlahového dopravníku.

Kvalita za příznivé ceny

V sortimentu firmy Pronar jsou samozřejmě též klasické přívěsy, i když ty nejsou zdaleka tak poptávány jako návěsy, které se u českých zemědělců těší větší oblibě. Přívěsy jsou nabízeny ve čtyřkolovém i šestikolovém provedení a se sklápěním do stran i vzad. Také přívěsy byly na Dni Pronaru představeny a mimo nich též velmi dobře prodávaný produkt, kterým jsou velkoobjemové přepravníky na balíky. Ty jsou vyráběny ve čtyřech provedeních z nichž to největší má nosnost 13700 kg a lze na něj naskládat až 25 klasických válcových balíků.
Při popisu sortimentu Pronaru nesmíme zapomenout též na rozmetadla chlévského hnoje s vertikálním i horizontálním rozmetacím ústrojím a užitečnou hmotností až 14 tun, přepravníky zvířat a také desetikubíkový vertikální krmný míchací vůz.
A v nabídce jsou též traktory s rozpětím výkonu od 35 do 265 k, i když tyto stroje jsou u nás v porovnání s návěsy prodávány jen sporadicky a totéž můžeme říci o pícninářském programu firmy Pronar zahrnujícím diskové žací stroje, lisy na válcové balíky, obraceče a shrnovače či baličky.

Novinka v sortimentu

S ohledem na dopravní techniku od firmy N&N Košátky musíme zmínit ještě jednu novinku, která nesouvisí se značkou Pronar, a kterou jsou návěsné cisterny Meprozet. Firma N&N Košátky je akreditovaným dovozcem těchto cisteren pro ČR.
Také tyto stroje procházejí také z Polska a můžeme říci, že jde o klasiku. Tedy o ocelové cisterny s úpravou povrchu žárovým zinkováním vyráběné v objemech od 2 300 do 26 000 litrů a vybavené jednou až třemi nápravami. Cisterny mají nasávání a výtlak řešené pomocí vývěv Jurop poháněných vývodovým hřídelem traktoru, samozřejmostí jsou vzduchové brzdy a též různé druhy aplikátorů (hadicový, radličkový, kotoučový) používaných při hnojení kejdou.

Dražba na závěr

Prohlédnout si techniku Pronar i další stoje prodávané firmou N&N Košátky vyrazila řada zákazníků z nichž někteří si se svojí novou technikou odjeli domů. Díky tomu, že zima letos nastoupila rychle, byl zájem zejména o sněhové radlice, ale nejen o ně.
Zajímavým bodem na závěr programu byla nikoliv tombola jak bývá obvyklé, ale dražba. Dražily se tři stroje firmy Pronar a to diskový žací stroj PDT 250 se záběrem 2,5 metru, šípová radlice PUV 2600 o záběru 2,6 metru a jednoosý návěs T654/1. Všechny stroje byly nakonec vydraženy za 60 až 80 % běžné prodejní ceny, přičemž zatímco o žací stroj byl zájem vcelku vlažný, při licitování o ceně šípové radlice už účastnící aukce přihazovali mnohem více a největší zájem měli o jednonápravový návěs s nosností 3,5 tuny.
To jen potvrdilo skutečnost, že v oblasti dopravní techniky má Pronar dobré renomé, kdy nabízí kvalitní produkty za dobrou cenu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down