Pro přepravu kapalných hnojiv a pro dopravu vody k postřikovačům na pole se využívá cisteren různého stáří i odlišné výbavy. Množství materiálu, které se v zemědělském podniku přepravuje, závisí na úrovni výnosů, případně u hnojiv na aplikovaných dávkách na hektar. Velké objemy je třeba transportovat například při sklizni cukrové řepy; zároveň se sklizeň převáží i na nejdelší vzdálenosti.
Využití nákladního automobilu v průběhu roku je různorodé. V případě, že bude třeba jezdit na delší vzdálenosti výhradně po zpevněných cestách, si řada uživatelů vozidlo přezuje na silniční pneumatiky. Tyto pláště mají oproti univerzálním pneumatikám za takových podmínek delší životnost. Práce s výměnou osmi kol na dílně po dobu zhruba dvou hodin se tak vyplatí.
Komfort pro řidiče je v kabině nákladního automobilu podstatně větší než u traktoru. Také protijedoucími řidiči je takový tahač s návěsem lépe akceptován než velký kolový traktor s návěsem o shodném objemu. Za jízdy po poli se pak využívá permanentně zapnutého pohonu všech kol. Za zhoršených podmínek je možné pomocí otočného ovladače v kabině zapnout uzávěrky diferenciálu u jednotlivých náprav.
Nejen jako sedlový návěs za nákladní automobily, ale i jako návěs na třínápravovém podvozku za traktor existují návěsy s nástavbou z hliníku. I přesto, že takový návěs je obutý do pneumatik o velkém rozměru, má pohotovostní hmotnost jen 9,3 t.*
Více informací v Zemědělci č. 29.