Radličky jsou nyní uspořádány symetricky k tažné ose kypřiče. Tím bylo dosaženo snížení nároků na tahový výkon. Promyšlené a v polních podmínkách důkladně otestované rozložení radliček ve třech řadách má pozitivní vliv na intenzitu promísení půdy s organickou hmotou. Kypřič také nevyvíjí žádný boční tah na traktor, což velmi ocení především zemědělci, kteří mají traktor osazený satelitním navigačním systémem.
Karat 10 má rozšířené možnosti výbavy, a to včetně nových provedení tažných ojí. To poskytuje kypřiči ještě více možností praktického využití, než doposud. Agregace jsou možné i s traktory na velmi širokých pneumatikách. Šípové radličky byly rozšířeny. Nová varianta s označením DeltaCut zaručuje dokonalé podříznutí půdního profilu při mělkém zpracování půdy. Disponuje kromě toho také speciálně zahnutým vodicím plechem, který přispívá k lepšímu promísení materiálu. Proto bude nový LEMKEN Karat 10 vysoce účinným strojem i pro první mělké podmítky.
Jakmile pak bude na podzim potřeba provádět hlubší zpracování půdy až do 30 cm, lze kypřič osadit úzkými radličkami. Záměnu radliček usnadňuje rychlovýměnný systém, který si uživatelé dosavadních generací oblíbili do takové míry, že jej firma LEMKEN zahrnula do standardní výbavy Karatu 10.
Více informací v Zemědělci č. 42/2022.*