Závěsná dopravní technika může být vybavena různými druhy pneumatik. Běžné diagonální pneumatiky pro závěsné stroje (implementy) mají profil vyvinutý pro šetrné působení na půdu. Ještě šetrněji – zvláště k travnímu drnu – se chovají pneumatiky s elastickými záběrovými zuby a širokými prostory mezi nimi, které se zároveň ještě dobře samočistí. Velká hloubka dezénu zároveň zaručuje i dlouhou životnost pneumatiky.
Existují i flotační pneumatiky s dezénem uspořádaným tak, aby zaručoval velmi dobrou trakci v obou směrech jízdy. Pro návěsy, přepravující těžké náklady, či velkoobjemové cisterny, jsou pak určeny pláště se zvýšenou nosností.
Zvláště v případě střídavého nasazení dopravní techniky mezi polem a silnicí má smysl systém pro centrální regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách. Ten dovoluje přizpůsobit nahuštění pneumatik prostředí a rychlosti jízdy – vyšší tlak pro jízdu po silnici, a nižší pro jízdu po poli. Tím je možné ušetřit až patnáct procent paliva. Pneumatiky se také méně opotřebovávají a prodloužená stopa otisku snižuje měrný tlak na půdu a její zhutnění.
V zásadě se tyto systémy pro centrální regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách dělí na jedno- a dvouokruhové. Kromě toho existují i systémy, které umožňují měnit nahuštění i za jízdy, a systémy, u nichž lze měnit huštění jen u stojícího stroje. První skupina zařízení je poněkud komplikovanější. Musí totiž umět nejenom regulovat tlak vzduchu, ale také tlakový vzduch přenášet na otáčející se kolo. A to již vyžaduje důmyslná řešení.
Systém pro regulaci tlaku vzduchu v traktoru sestává z jednoho regulačního ventilu pro každou nápravu traktoru; pokud je tlak regulován i u návěsu, má i každá náprava návěsu svůj vlastní ventil. Tyto ventily umožňují nastavení tlaku vzduchu na požadovanou hodnotu.