Firma Fendt prezentovala na mezinárodním veletrhu nové senážní návěsy Tigo XR a Tigo PR. Vozy disponují neřízeným sběračem, který může mít šířku až dvou metrů. Originální konstrukce sběrače využívá převodovky pohonu rotoru, integrované v rámu vozu.
Plnicí a řezací rotor disponuje prsty se šířkou 25 mm, které jsou vůči sklízené hmotě šetrné. Rozteč mezi noži na úrovni pouhých 3,5 mm dovoluje produkovat velice krátkou řezanku. Zajímavým je také systém rychlé výměny prstů rotoru, díky kterému lze vyměňovat pouze jednotlivé prsty bez nutnosti výměny celého rotoru.
Nové návěsy Fendt mohou být vyrobeny také v provedení s rozdružovacími válci, které mohou být až tři. V takovém případě mají typové označení na konci doplněno písmenem D.
Senážní návěsy jsou často využívány ke sklizni píce z trvalých travních porostů, které bývají i značně svažité. Zvláště v podmínkách roztříštěné půdní držby jsou efektivnějším sklizňovým prostředkem, než sklizňové řetězce se sklízecí řezačkou. Aby byl návěs i po naplnění ve svahu stabilní a neměl tendenci se ze svahu naklánět, a tím destabilizovat celou soupravu, nabízí Fendt svůj systém Fendt Stability Control (FSC).
Tento systém, jehož jmenovec kontroluje stabilitu za jízdy v zatáčkách u traktorů řady 900 Vario, je u návěsů Tigo založen na tom, že v hydropneumatickém systému odpružení podvozku návěsu je zabudována přídavná úrovňová regulace. Díky ní zůstává pružicí dráha na konstantní úrovni bez ohledu na hmotnost naložené píce. Dva hydraulické stabilizátory na každé nápravě slouží k tomu, aby byla udržována nastavená výška rámu vozu nad zemí na konstantní úrovni, a díky tomu se ložná plocha pohybuje paralelně ke svahu.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 3/2018.