V řadě zemědělských podniků se nachází dopravní technika, která má již svá nejlepší léta za sebou. Typicky se jedná o traktorové přívěsy s různou nosností, jejichž obvyklým problémem bývají ohnuté oje, zpuchřelé pneumatiky, špatně fungující brzdy a poškozené „sajtny“ či podlahy. Ovšem rámy bývají v pořádku, a tak po renovaci lze tuto dopravní techniku repasovat, a to s přiměřenými náklady.
Renovace přívěsů, nejčastěji známých pěti- až devítitun, nebo též takzvaných opavských návěsů, tedy typické přípojné techniky z předrevolučního období, se zabývá firma Zámečnictví Jan Prorok. Sídlí v Tuněchodech nedaleko Chrudimi a v Nabočanech představila jeden ze svých produktů, renovovaný přívěs s korbou vlastní konstrukce umožňující jednostranné sklápění a samočinné otevírání a zavírání dělené bočnice při vysypávání nákladu.
Kromě vystaveného typu nástavby však Zámečnictví Jan Prorok nabízí i jiná provedení. Například korbu s celoplošně otevíratelnou bočnicí s hydraulickým ovládáním, korbu používající hydraulicky otvíratelné zadní čelo pro návěsy NS 900 a různé druhy kontejnerů pro nákladní automobily.
A v nabídce tuněchodského zámečnictví jsou i další práce, spočívající nejen v produkci hotových výrobků, ale i opracování kovů (plazmové řezání, ohraňování) nebo sváření v ochranné atmosféře CO2. Součástí podnikatelských aktivit jsou i služby v podobě zemních prací nebo půjčovna strojů.
Z pohledu zemědělského však nejzajímavější činnost představují renovace a výroba nástaveb na staré přívěsy a návěsy. Za rozumný peníz se tak znovu získá funkční technika, která sice nedosahuje enormních kapacit, které jsou vyžadovány u techniky nejmodernější, ale v zemědělských provozech jsou často potřeba i menší dopravní prostředky. Ty nebývají tak intenzivně využívány, a právě proto stojí za uvážení, zda nevyužít potenciálu techniky z kopřiv a nevrátit jí část původního lesku.*