Traktory a další samojízdné stroje John Deere jsou anebo mohou být vybaveny telematickým modulem JDLink. Pokud k tomu vydá uživatel strojů souhlas, mohou být data o strojích, poskytnutá systémem JDLink, dále analyzována a vyhodnocována.
John Deere za tím účelem vyvinul algoritmy pro rozeznávání chyb a další optimalizaci činnosti stroje. Vývojový tým přitom vycházel z historických a anonymních dat o strojích John Deere. Díky této vyzrálosti dokážou algoritmy plně automaticky identifikovat výskyt příznaků možných technických problémů či snížení výkonu. Je-li zjištěn potenciální problém se strojem, systém automaticky vygeneruje tzv. Expert Alert, který je odeslán na adresu oblastního obchodního zastoupení.
Pracovníci dealera techniky poznají skutečný stav strojů se systémem JDLink, provozovaných konkrétním zákazníkem. Na terminálu počítače je vyobrazen seznam strojů, který spolupracovníci obchodního zastoupení stále kontrolují. Seznam je uspořádán tak, že nejtěžší poruchy se zobrazují nahoře, takže mohou být lehce identifikovány. Expert Alert popisuje nejen příznaky, které se na daném stroji vyskytly, ale i chod stroje ohrožující problém. Zároveň je natolik inteligentní, že umí i předkládat návrhy úprav k odstranění poruchy. Kromě toho je vytvořen i seznam náhradních dílů, kterých je zapotřebí k opravě.
John Deere bere velmi vážně téma dat ze soukromé zemědělské techniky. Pouze za předpokladu, že zákazník k tomu vydal svůj souhlas, jsou data z jeho stroje pomocí algoritmů automaticky analyzována, aby bylo možné vytvořit Expert Alert a zobrazit jej na počítači obchodního zastoupení. Zákazníci mohou využívat potenciál služby John Deere Connected Support a obdržet proaktivní podporu od svého distributora John Deere pouze se svým svolením.*
Více informací přinese měsíčník Mechanizace zemědělství č. 6/2020.