21.10.2025 | 10:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

TAFE slaví 65 let a vstupuje na plno do Evropy

Indická značka TAFE není v zemědělském světě žádným nováčkem. Už 65 let vyrábí traktory, které dnes putují do více než 80 zemí světa. Nyní však firma míří ještě výš. Chce se stát světovým lídrem v segmentu traktorů do 100 koní a důležitou roli v tomto plánu hraje právě Evropa.

Vstup na náročný evropský trh je pro TAFE zkouškou technologické vyspělosti i zákaznického přístupu. Indický gigant prochází výraznou transformací. Ze běžného producenta zemědělské techniky se mění v moderního dodavatele chytrých řešení pro zemědělství, přičemž klade důraz na technologie, udržitelnost a globální růst.

Na návštěvě

V polovině října letošního roku pozvala společnost TAFE do svého indického sídla skupinu evropských novinářů, aby jim ukázala, kam značka míří – a s jakou vážností bere evropský trh. Během intenzivního programu navštívili účastníci nejen moderní výrobní závody v Madurai, ale i vývojové centrum v Chennai. Součástí programu byla i tisková konference s vedením společnosti, včetně majitelky a CEO Malliky Srinivasan. Novináři tak měli možnost nahlédnout pod pokličku nejen výrobních procesů, ale i strategického uvažování firmy, která chce Evropu oslovit nejen cenou, ale především kvalitou, technologií a dlouhodobou vizí.

Dnešní TAFE patří mezi největší výrobce traktorů na světě – ročně vyrobí přes 200 000 strojů a exportuje do více než 80 zemí. Disponuje šesti moderními závody v Indii, montážní linkou v Mexiku a výrobním závodem v Turecku. Nabízí široké portfolio traktorů od 20 do 110 koní, přičemž důraz klade na kvalitu, jednoduchost a spolehlivost. Firma zároveň intenzivně investuje do digitalizace, automatizace a udržitelných technologií. Díky vývojovým centrům v Indii i Velké Británii má TAFE ambici stát se technologickým lídrem v segmentu chytrého a precizního zemědělství.

Evropa jako partner, ne jen trh

„Evropa je pro nás strategický partner. Nejde jen o odbytiště, ale o místo, které nám pomáhá zlepšovat se ve všech směrech,“ říká výkonný ředitel TAFE Sandeep Sinha. První evropské traktory TAFE se objevily na veletrhu Agritechnica 2023 a za pouhé dva roky firma prodala přes 1000 kusů. TAFE přizpůsobuje své produkty evropským požadavkům – od emisních norem po komfort a design. Zkušenosti evropských farmářů firma aktivně sbírá a přetavuje do inovací. Výsledkem jsou stroje s GPS navigací, telematikou, moderními displeji i podporou precizního zemědělství.

Technologie bez hranic

Za klíč k úspěchu v Evropě považuje TAFE chytré technologie a uživatelskou přívětivost. „Chceme, aby naše traktory nebyly jen stroje, ale pomocníci s přidanou hodnotou,“ dodává Sinha. Firma proto vyvinula vlastní platformu TAFE TERRA, která spojuje navigaci, správu farmy, sběr dat a telemetrii do jednoho přehledného systému. Uživatel tak získává přehled o provozu stroje, stavu pole i pracovních výkonech v reálném čase. Součástí systému jsou i moderní palubní displeje a možnost propojení s dalšími technologiemi včetně chytré správy vstupů nebo prediktivní údržby. Cílem je jediné – zvýšit efektivitu, snížit náklady a pomoci farmáři rozhodovat se rychleji a chytřeji.

Součástí digitální strategie značky je i revoluční přístup k financování. V Indii spustila TAFE integrovanou platformu digitálního bankovnictví, která propojuje farmáře přímo s bankami. Pomocí mobilní aplikace získá uživatel během několika minut nabídky úvěrů od různých institucí, porovná je a může okamžitě uzavřít smlouvu – bez nutnosti návštěvy pobočky či složité administrativy.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.