Tatra 148 byla postavena na shodném podvozku, jako její předchůdce. Přední náprava byla odpružena zkrutnými tyčemi, obě zadní nápravy pak listovými pery s podélným uložením. Obě zadní nápravy s dvojmontážemi pneumatik měly trvalý pohon. Pohon přední nápravy bylo možné v případě potřeby zařadit. Nechyběly ani uzávěrky diferenciálů všech náprav i diferenciálu mezinápravového. Pokud by se do prokluzu dostala například jen přední náprava, bylo možné vypnout mezinápravový diferenciál. Tuto možnost posádky také často využívaly – i v soutěžích Truck Trial. V centrální nosné rouře pak byly bezpečně uloženy rozvodovky.
Rozvodovky, spojka i převodovka byly navrženy pro motor o maximálním výkonu 202 k. Tím byl vidlicový osmiválec Tatra, chlazený vzduchem, se zdvihovým objemem 12 667 cm³. V kopřivnické továrně se smontovalo více než sto tisíc automobilů Tatra 148 v nejrůznějším provedení a výbavě. Vozidla sloužila ve stavebnictví, v lesnictví, v zemědělství či u hasičů. To, jakou mají i po více než čtyřiceti letech robustnost a výkon, viděli účastníci Mistrovství České republiky v Truck Trialu 2023 první neděli v dubnu na Tankodromu Taleček v Milovicích.*