Řada zemědělských podniků už využívá překládací vozy, které tvoří spojovací článek mezi neustále jedoucími sklízecími mlátičkami či jinými sklízeči a na okraji pole stojícími přepravními prostředky. Díky správné logistice mezi překládacím vozem a uvedenou sklízecí technikou se plně využívá její maximální výkon, což má vliv na rychlejší sklizeň, přitom klesá celková spotřeba nafty a výrazně se snižuje zhutnění orné půdy. Stoprocentně se tak využívají investice vynaložené do moderních strojů.
Pomoc při efektivním využití sklízecí techniky nabízí společnost P & L Biskupice, která je výhradním dovozcem techniky Bergmann do České republiky a na Slovensko.
Biskupická společnost má v nabídce moderní překládací vozy na obilí GTW 330/430 a starší modely GTW 21/25 o objemech 21 až 43 m3. Aby vůz stihl obsloužit co nejvíce sklízecích mlátiček, musí se na okraji pole co nejrychleji zbavit svého nákladu a přeložit ho do čekajících dopravních prostředků. Proto Bergmann u překládacích vozů GTW 330/430 využívá šnekové dopravníky, které rychlé vyložení nákladu umožňují. Podávací šnekový dopravník o průměru 500 milimetrů s proměnlivým stoupáním šnekovice, v kombinaci s překládacím šnekem o průměru 600 milimetrů disponují bezkonkurenční překládací kapacitou až 1100 t/h, to znamená asi 25 m3/min. V ideálních podmínkách je tedy možné vyprázdnit největší vůz GTW 430 za necelé dvě minuty.
Podle zkušeností českých zemědělců zvládne překládací vůz Bergmann GTW 430 obsloužit tři velké sklízecí mlátičky, čímž výrazně přispívá k jejich optimálnímu využití, a tím i vysoké produktivitě sklizně. Při výnosu osm až devět tun obilnin z hektaru je tak možné výrazně zvýšit jejich výkon (o 25 až 30 %), takže tři obsluhované mlátičky sklidí téměř stejnou plochu jako čtyři.*
Celý článek naleznete v Zemědělci č. 15.