Být zákazníkem společnosti John Deere neznamená jen vlastnit špičkovou zemědělskou techniku. Stroje jsou stále složitější a výkonnější a maximální profit přináší v případě, že jsou provozovány při optimálním nastavení. V České republice umí poskytovat uživatelům strojů John Deere jejich distributor, společnost STROM Praha, vzdálenou podporu. Ta má označení Connected Support a přináší mnoho výhod.
Ještě před několika lety začínal John Deere s telematikou JDLink, která odečítala data z CAN-Bus sítě samojízdného stroje, a v reálném čase je bezdrátovou formou odesílala na počítač. Tam si uživatel také mohl zobrazit náhled na obrazovku terminálu, který měl řidič stroje v kabině. Mezitím ale pokročil vývoj mílovými kroky dále a výrobce získal praktické zkušenosti s telematikou – a s nimi i cenný náskok před konkurencí, která s podobným řešením přichází až nyní.
V současné době se již pod pojmem Connected Support skrývá široká paleta služeb. Aby fungovaly, musí být splněné tři předpoklady: stroj způsobilý pro využívání telematiky, s níž je možné za provozu zjišťovat potřebná data, souhlas zákazníka ke zprostředkovávání dat, dále speciální nástroje John Deere, které umí převzít automatické vyhodnocování dat ze stroje, a za třetí kvalifikovaný personál u prodejců John Deere. Zástupci prodejce pak mohou prakticky realizovat opatření v rámci Connected Support – dílem i tak, že mechanik vůbec nemusí jezdit až ke stroji.
Způsobilá pro telemetrii je většina traktorů modelových řad 6M, 6R, 7R, 8R, 9R, sklízecí mlátičky z výrobního závodu ve Zweibrückenu a z USA, samojízdné postřikovače a sklízecí řezačky.
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 6/2020.