Americký výrobce Caterpillar se pyšní bohatou historií, která je úzce spjata se jmény dvou konstruktérů: Benjamina Holta a Daniela Besta. Jejich první stroje nebyly určeny do stavebnictví, ale farmářům, což platí i o tažných strojích k urychlení a zjednodušení dopravy zemědělských materiálů. Pan Holt rychle pochopil, že právě zde se otevřel velký trh. Jeho traktor utáhl náklad o hmotnosti desítek tun – což je i v dnešním srovnání velké číslo.
Nicméně farmáři požadovali i využití traktoru pro polní práce. Kolová verze ovšem nebyla dostačující vzhledem k velmi omezené nosnosti zdejších půd. Půda v deltě řeky Mississippi byla velmi úrodná, obsahovala značné množství živin, ale také rašeliny. A rašelina je, jak známo, za mokra doslova past na jakékoli stroje, zvířata nebo lidi. Klasický kolový podvozek nevyhovoval. Bylo potřeba nějaké zcela nové řešení. A zde nastoupil pan Benjamin Holt, jehož talent musel obstát ve zkoušce z předmětu „Vymyslete něco zcela nového“.
V celé Americe neexistovalo podobné řešení - konkurenční stroje pojížděly na kolech. Takže Holt nový kontinent opustil a vydal se sbírat zkušenosti na ten starý, do Evropy. A to nejen u výrobců, ale i u konstruktérů či vynálezců a stále hledal něco, co nemohl konkrétně pojmenovat: netradiční řešení.
Nakonec ho zaujala myšlenka pásového podvozku. Dokázal včas odhalit její skutečný potenciál. Ukončil cestování, zakoupil zpáteční jízdenku a po cestě přemýšlel, jak kola zaměnit za pásy. A jak zvládnout řízení a ovládání takového stroje, který si vlastně sám pokládá svůj chodník na neúnosném terénu.
Holt a jeho konstruktéři překonali všechna technická úskalí. V zimě 1904 vyjel na pole první prototyp. Testovací jízdy dopadly dobře. Stroj udržoval přímý směr jízdy, na pokyn řidiče zatáčel a měl mimořádně dobrou terénní průchodnost.*