Koncem minulého roku si během dnů otevřených dveří společnosti AGRONEXTA odbyl českou premiéru nový traktor Steyr Plus. Výrobce se rozhodl oživit respektovanou legendu s historií sahající až k uznávaným modelům z 60. a 70. let.Modelová řada Steyr Plus zaujme novým výrazným designem kapoty a nejmodernějšími technologiemi, které jsou už běžné v silnějších traktorech Steyr včetně plné tovární telematiky a sdílení dat.
„Traktory Steyr Plus vycházejí z populárního modelu Kompakt, který je nejprodávanějším traktorem Steyr v České republice i napříč Evropou. A v blízké budoucnosti by ho měly nahradit,“ říká Ing. Zdeněk Musil, produktový manažer společnosti AGRI CS pro traktory Steyr. „Přinášejí nová řešení ve výkonové kategorii, která je v Evropě nejoblíbenější. Středně velké zemědělské podniky a farmy už často hledají také u menších traktorů vyspělé technologie, jakými se obvykle pyšní silnější stroje. A u kompaktních traktorů Steyr Plus je naleznou.“
Pětice modelů
Nová modelová řada Steyr Plus zahrnuje pětici traktorů s jmenovitým výkonem 80 až 117 koní. Všechny jsou vybaveny čtyřválcovými motory FPT F5 o objemu 3,6 l s přeplňováním turbodmychadlem, mezichladičem, vstřikováním paliva Common Rail a kompaktní emisní technologií FPT Hi-eSCR2, která splňuje emisní normy Stage V. Nové traktory s objemem palivové nádrže 128,8 l (AdBlue 9,6 l) dosahují točivého momentu až 506 Nm (u největšího modelu), což je v této kategorii traktorů neobvyklý parametr.
Převodovka Steyr Plus nabízí 24 x 24 rychlostí a dvoustupňový Powershift s elektrohydraulickým Powershuttle pro jednoduché manévrování vpřed/vzad bez použití spojky. Maximální rychlost je 40 km/h, na přání jsou k dispozici i plazivé rychlosti od 200 m za hodinu při volnoběžných otáčkách. Předností traktorů řady Plus její také funkce S-STOP, která umožňuje vypnutí pohonu a brzdění jednou nohou, například na křižovatce nebo při práci s čelním nakladačem.
Komfort a pohodlí
„V přepracované kabině traktorů Steyr Plus je nové ovládání a digitální přístrojová deska, která přehledně zobrazuje klíčové provozní údaje a zajišťuje snadné sledování informací,“ zdůrazňuje Zdeněk Musil. „Nové je i uspořádání elektronické architektury, která kombinuje přesnost s robustností. Komfort garantuje mechanicky odpružená kabina s panoramatickým oknem, které doplňuje odpružené sedadlo Grammer, takže obsluha není vystavena otřesům přenášených na traktor při jízdě po nerovném terénu a polních cestách. Nový výfuk v profilu U pak zaručuje nerušený výhled dopředu, v noci osvětlený výkonnými LED pozičními a směrovými světly. K maximálnímu komfortu přispívá nejen plné odpružení kabiny či klimatizace nebo vyhřívání od motoru, což ocení obsluha zejména v zimě, ale i volitelný adaptivní systém řízení.“*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!