Výroba traktorů John Deere začíná již u zahradního traktoru s výkonem 15 k a končí u velkého kloubového traktoru s výkonem motoru 507 k, řada 5020 spadá do oblasti výkonu 72 až 88 k. Již od výkonu 30 k montuje výrobce do svých traktorů pouze motory John Deere. Téměř všechny prvky traktoru je výrobce schopen dodat na objednávku – předně podle představ zákazníka tak, aby traktor plnil potřebné práce a zákazník neplatil za výbavu, kterou nevyužije nebo nechce platit.
Jedenáctým rokem zastupuje Strom Praha jako výhradní importér společnost John Deere na českém trhu. Během svého působení dodal na česká pole 1500 traktorů této značky. Mimo traktorů dodává firma kompletní sortiment této značky, tj. sklízecí mlátičky, řezačky, teleskopické manipulátory, žací mačkače, lisy, secí stroje a dnes také postřikovače.
S prodejem strojů samozřejmě souvisí zázemí s rychlými dodávkami náhradních dílů a servisem, a to by samozřejmě nebylo možné bez kvalitní sítě obchodních zástupců.
Značně dodávaná 5020
Řada 5020 čítá tři modely se jmenovitým výkonem motoru (dle ECE-R24) 72, 82 a 88 k. Čtyřválcové motory disponují zdvihovým objemem 4530 cm3 a mimo nejslabšího modelu jsou osazeny turbodmychadlem. Všechny motory splňují emisní normu Tier II. Interval výměny motorového oleje činí 500 Mh. I na těchto malých kompaktních traktorech najdeme technické prvky, které jsou často běžné až u velkých silnějších traktorů. Jedním z nich je rámová konstrukce podvozku, kdy je motor nezávisle uložen na silentblocích, což jednak zabraňuje přenosu vibrací a navíc nedochází k zatěžování bloku motoru přenosem sil např. při využití předního TBZ nebo čelního nakladače. Ventilátor chlazení je ovládán teplotním čidlem s viskózní spojkou a výfuk je veden u pravého sloupku kabiny.
Čtyři stupně pod zatížením
Přenos sil od motoru k převodovce zajišťuje vícelamelová spojka v olejové lázni. Traktor je osazen převodovkou 16/16 stupňů s reverzorem ovládaným pákou vlevo pod volantem, který pracuje pod zatížením a v poměru 1:1. Převodovka pracuje se čtyřmi skupinami řazenými ručně a čtyřmi pod zatížením. Provedení PowrQuad používá manuální řazení stupňů pod zatížením vlastní pákou, naproti tomu u typu PowrQuad-Plus se stupně pod zatížením řadí elektrohydraulicky tlačítky na hlavici hlavní páky. Zároveň je možné využít automatiky výběru vhodného stupně pod zatížením při řazení hlavních skupin. Traktor pak podle aktuální pojezdové rychlosti zvolí optimální stupeň „pod zatížením“ pro plynulost pojezdu. Převodovku s oběma typy řazení je možné doplnit také redukcí, kdy získáme 32/32 rychlostních stupňů.
Pro zlepšení trakčních vlastností lze elektrohydraulicky pomocí mokré vícelamelové spojky zapnout pohon přední nápravy nebo uzávěrku diferenciálu zadní nápravy. Diferenciál přední nápravy je u této řady samosvorný. Olejem chlazené jsou také kotoučové brzdy zadní nápravy, přední náprava je při brždění automaticky zařazena do záběru.
Hydraulika podle přání
Zadní vývodový hřídel může disponovat třemi rychlostmi otáček, tj. 540, 540E a 1000. Zadní TBZ je ovládán elektronicky s regulací silovou, smíšenou či polohovou a také s tlumením kmitů. Počet vnějších okruhů s mechanickým ovládáním lze zvolit, stejně jako lze volit mezi dvěma výkony zubového čerpadla – 56 nebo 65 litrů/min., v případě potřeby lze vnější okruh vybavit kompenzací tlaku. Při instalaci předního TBZ je možné dodat také čelní vývody vnější hydrauliky, možná je také křížová páka ovládání, a to jak přední hydrauliky, tak i v přípravě pro čelní nakladač nebo pro ovládání zadních vývodů. Traktory používají společné čerpadlo pro pracovní část hydrauliky i pro řízení a elektrohydraulické ovládání zmiňovaných prvků s prioritním ventilem. Převodovka pojme 55 l oleje s intervalem výměny 1500 Mh, palivová nádrž má objem 131 l.
Samotnou kapitolou je komfortní kabina s úrovní hluku do 75 dB, odkládací schránkou, několika typy odpružení sedaček, možnou instalací klimatizace, střešního okna, ovládání TBZ a vývodového hřídele vně na blatníku.