07.01.2020 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Turbonovinky v manipulační technice

Teleskopické manipulátory Merlo jsou vyráběny v různých provedeních, v zemědělství je však rozhodující modelová řada Turbofarmer. Ta byla před několika roky přepracována a nyní se dočkala dalších inovací, z nichž tou nejzásadnější je modelové provedení TF 65.9, reprezentující zcela nový stroj v kategorii s nejvyšší výkonností, kterou výrobce označuje jako Heavy Duty.

Proč jde o nejzásadnější novinku? Hlavně proto, že mnozí si jistě vzpomenou na dřívější model TF 55.9, který byl prodejně úspěšný a nabízel zajímavý kompromis mezi univerzálností a dosahovanými pracovními výkony. Tento model se pak na čas z nabídky vytratil a nyní místo něj přichází více než  důstojná náhrada.
Šest a půl tuny nosnosti a zvedací výška až 8,8 metru. To jsou parametry nepotřebující dalšího komentáře. Protože vyšší nosnost i výška zdvihu znamenají potřebu vyšší odolnosti podvozku i stability, vyvinul výrobce pro model TF 65.9 nové nápravy (se suchými kotoučovými brzdami), avšak zachoval to, co je pro Merlo typické, tedy obratnost. Pozadu není ani výhled z prostorné kabiny, nebo rychlost práce daná hydrogenerátorem Load Sensing s nejvyšším průtokem 165 l/min. A standardní výbavu je svahové vyrovnávání až do sklonu 11°.

Tak jako CVT
Pohonnou jednotkou modelu TF 65.9 je motor FPT s nejvyšším emisním stupněm, tedy vybavený též systémem SCR a disponující výkonem 170 k, poskytovaným ze čtyřválce o zdvihovém objemu pouze 4,5 l. Kromě hydrogenerátoru pracovní hydrauliky pohání motor též pojezdové ústrojí. To je samozřejmě hydrostatické a výrobce jej označuje jako CVTronic. S klasickou CVT převodovkou má však společný jen sumarizační planetový převod. Ten je využit pro sloučení výkonového toku ze dvou hydromotorů. Při nižších pojezdových rychlostech pracují hydromotory oba, což znamená přenos vyššího točivého momentu na diferenciály náprav. Při vyšší rychlostech, kdy jsou více než přenos točivého momentu potřebné otáčky, je jeden z hydromotorů přes spojku odpojen a veškerý olej proudí pouze do druhého z hydromotorů, který se tak může točit vyššími otáčkami. Díky sumarizačnímu převodu proběhne odpojení zcela hladce, tak jako u CVT převodovky.*

Celý článek bude uveřejněn v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down