Průměrná dojezdová vzdálenost v běžném podniku je od 5 do 14 km, což je pro tatratraktor přímo ideální. Přitom tato doprava má až o 50 procent menší přímé náklady - pokud jde o spotřebu pohonných hmot, mzdové náklady, časy či úsporu pneumatik - než doprava s klasickými traktory a návěsy o stejném objemu.
Vzhledem k tomu, že lze na tatratraktor nasadit různé aplikační jednotky, může zemědělcům nahradit speciální, vesměs jednoúčelové a drahé samojízdné stroje.
Tatra osadila podvozek nástavbou Oehler ASW 200-B s výtlačným štítem a rozmetací jednotkou od společnosti TECH.INVEST BOHEMIA, s. r. o., která se zabývá dovozem, prodejem a servisem zemědělské, komunální a lesnické techniky od roku 2008. K vyhledávanému sortimentu patří i dopravní technika Oehler, především robustní přívěsy, návěsy a cisterny. „Zakládáme si na korektním jednání a individuálním přístupu,“ říká jednatel společnosti Ing. Jan Krpálek. „Naším cílem je spokojený zákazník, který u nás nalezne nejen kvalitní stroje, ale i odborné poradenství, servis včetně náhradních dílů a vstřícné jednání.“
„Pokud jde o tatratraktor s našimi různými nástavbami, mohou jej zemědělci v běžném podniku využívat deset i více měsíců v roce,“ tvrdí Jan Krpálek. „Jde o jednu z mála technologií, která sebe sama velice rychle zaplatí. Pokud tatratraktor přepraví ročně 30 tisíc tun materiálu v rámci farmy, ušetří v přímých nákladech každý rok 700 tisíc korun.
Více se dočtete v Zemědělci č. 49.*