Nadpoloviční podíl přitom má na odbytu export - 60 procent vyrobených vozidel byl určen na export a 40 procent putovalo na trhy v Česku a na Slovensku. V září loňského roku si v Tatře také připomněli 10 let od zahájení výroby modelové řady Tatra Phoenix, která je pro automobilku stěžejním produktem pro civilní sféru.
V září loňského roku si v Tatře také připomněli 10 let od zahájení výroby modelové řady Tatry Phoenix, která je pro automobilku stěžejním produktem pro civilní sféru. Do dnešní doby firma dodala zákazníkům více než 3650 vozů této řady. Tatra Phoenix již v roce 2012 získala titul Nejlepší plněpohonné vozidlo v rámci prestižní celoevropské ankety International Truck of the Year. Bylo to vůbec poprvé, kdy byl výrobek některé ze středoevropských či východoevropských automobilek nominován do této ankety a získal tento prestižní titul.
Loňský rok přinesl také start vývoje prototypu vozu Tatra s vodíkovým pohonem, na kterém kopřivnická automobilka spolupracuje s několika českými výzkumnými organizacemi a vysokoškolskými pracovišti v čele s Ústavem jaderného výzkumu Řež. „Pro projekt použijeme podvozek řady Tatra Force ve speciálním provedení, který je určen pro těžební průmysl, abychom vůz mohli odzkoušet v těch nejnáročnějších podmínkách. Tatra také zajistí kompletní integraci všech komponent a systémů pohonu. Pokud půjde vše podle plánu, na konci tohoto roku by měl být hotov první prototyp určený k testování," vysvětlil Radomír Smolka, ředitel výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks.*