Dosti často se v praxi setkáváme s tím, že šířka pneumatik traktoru přesahuje šířku brázdy. Navíc jsou orební traktory většinou zároveň používány k předseťové přípravě půdy a k podmítkám, kde je šířka pneumatik velkou devizou, a jejich přezouvání před orbou a po ní se neprovádí.
Utužování zorané půdy způsobují již pneumatiky se šířkou 500, ale i 460 mm, zatímco za ještě vyhovující rozměr se považuje šířka do 370 mm. V praxi se běžně využívají i rozměry se šířkou 600 i 710 mm, o jejichž účinku již nelze pochybovat. Jednou z možných cest je již zmíněná orba on-land nebo osazení posledního orebního tělesa speciálním rozšiřovačem brázdy.
Rostoucí výkon tažných prostředků, používaných právě pro operace základního zpracování půdy, a s tím související i vyšší pracovní rychlost, zvyšuje význam systémů automatického jištění proti přetížení při práci v kamenitých nebo velmi tvrdých půdách.
Pokud se jedná jen o silnější vibrace nebo krátkodobé nárazy např. na suchých půdách, lze k jejich zachycení používat tlumící systém. Je cenově příznivější i lehčí, než klasické jištění, ovšem výrobci upozorňují na to, že je určen do bezkamenných půd.
Pro plynulou práci na kamenitých pozemcích (nechce-li se jejich majitel přímo zříci orby) je zapotřebí kvalitní non-stop jištění, reagující rychle a samostatně pro každé orební těleso, které při najetí na překážku umožňuje vychýlení radlice dostatečně vysoko a s adekvátní razancí opět vrátí těleso do půdy.
V opravdu náročných podmínkách se ukáže kvalitní jištění, když zvládne vychýlení dvou nebo více těles najednou bez poškození. Někdy je nutné následně zastavit a hydraulickým systémem traktoru obnovit nastavenou hodnotu vypínacího tlaku.