24.03.2016 | 11:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Více komfortu i bezpečnosti se senážními návěsy

Firma Pöttinger si stále doplňuje svůj sortiment samosběracích či kombinovaných návěsů tak, aby dokázala co nejlépe vyhovět požadavkům zákazníků. Kromě jiného nabízí také různá provedení podvozků, které nyní rozšířily nové verze. Pro návěsy Faro, Faro Combiline s nosností nápravy 16 tun a Europrofi Combiline s nosností 16 a 18 t je k dispozici nový podvozek s hydropneumatickým systémem odpružení.

Pro návěsy Faro a Faro Combiline existuje několik základních variant tandemového podvozku.  Provedení s odpružením pomocí listových pružin s nosností jedné nápravy 10,5 t se osazuje pneumatikami o průměru 17 palců a je standardem u návěsů Faro 3510 a 4010. Při přejíždění větších nerovností jsou vznikající síly rovnoměrně rozloženy na obě nápravy.

Standardem u návěsů Faro 4510 a 5010 jsou podvozky s odpružením parabolickými pružinami a s pneumatikami 17 palců. Pneumatiky 22,5 palce se montují standardně na návěs Faro 4010 Combiline. Další variantou je tandemová náprava s parabolickým odpružením se sdruženým uchycením s dlouhým vahadlem. Vahadlo zachycuje brzdné síly a zajišťuje i klidné vedení nápravy. Toto provedení se mimo jiné vyznačuje kvalitním chování odpružení na silážním žlabu. Na přání může být doplněno náběžným řízením zadní nápravy. V případě ovládání návěsu pomocí ISOBUS terminálu se toto řízení automaticky uzavírá při vyšších pojezdových rychlostech a při couvání.

Pro nejnáročnější zákazníky je určen tandemový podvozek s hydropneumatickým odpružením a řízenou nápravou. Toto řešení zaručuje vyšší stabilitu na svazích a větší bezpečnost za jízdy při vyšších pojezdových rychlostech. Nyní přichází v inovovaném provedení s novým řešením konstrukce vedení náprav a systému odpružení.

Hlavním znakem nové konstrukce je vedení nápravy pomocí podélných vahadel. Výsledkem je vyšší účinnost odpružení v příčném směru, takže podvozek se vyznačuje enormní stabilitou ve svazích i při přejezdech po pozemních komunikacích. Bezpečnost zvyšují také nové brzdy; podvozek je schopen bezpečně transportovat i velká zatížení. Charakteristika odpružení se umí přizpůsobovat rozdílnému zatížení při jízdě s nákladem a za jízdy bez nákladu. Podvozek je k tomu účelu vybaven separátními zásobníky. Výsledkem je ještě větší komfort jízdy.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down