Součástí XIII. národní výstavy Den českého strakatého skotu byla i soutěž s nákladními automobily Tatra, pořádaná firmou HZT Technik - servis. Soutěže se účastnily dvě Tatry Phoenix v „traktorové“ verzi s rychlostí jízdy omezenou na 65 km/h a jedenáct řidičů, kteří se na jízdy přihlásili z řad návštěvníků.
Tatry Phoenix byly k dispozici ve dvou různých provedeních. Jednak v klasickém 6 x 6, jednak též ve verzi 8 x 6. Osmikolová verze byla samozřejmě delší, manévrování s ní však bylo zlepšeno natáčecí zadní nápravou. Každá Tatra jezdila po své trase, obě trasy byly shodné a spočívaly v průjezdu slalomu mezi balíky a zajíždění do simulované garáže, a to nejprve popředu a poté též pozadu.
Soutěžící se mohli sami rozhodnout, jakou Tatru si zvolí. Šest z nich následně usedlo do Tatry osmikolové a pět do šestikolky. Soutěžní klání probíhalo v poklidném tempu, protože za dotyk každého z balíků byla udělena penalizace ve formě deseti trestných sekund. Tu vyfasoval jen jeden z účastníků. Ostatní dokázali projet trať čistě, a to včetně jedné ženy, Karolíny Maškové. Mladičká slečna se do soutěže přihlásila tak trochu omylem (domnívala se, že půjde jen o zkušební jízdy a ne o soutěž) a ač dosud nevlastní řidičský průkaz, zvládla trať bez problémů.
Nejrychlejší na trati byl Jiří Šmídek, který dokázal s Tatrou 6 x 6 zdolat trať v čase 1:41 min. Druhé místo obsadil Martin Havránek, který Tatru 8 x 6 dovedl do cíle v čase 2:01 minuty. Třetí místo bylo chvíli dělené. S časem 2:09 jej obsadili Eduard Nedělka s Petrem Kopeckým. Protože každý řídil jinou Tatru (Kopecký 6 x 6, Nedělka 8 x 6), konaly se dvě dodatkové jízdy, v nichž si řidiči svoje náklaďáky vyměnili. Ukázalo se, že šestikolka je přece jen na manévrování o něco příznivější a Eduard Nedělka s ní byl o 11 sekund rychlejší. Díky tomu získal třetí místo.
První tři soutěžící získali věcné ceny od firmy HZT Technik - servis, včetně poháru pro vítěze. Cenu obdržela i Karolína Mašková za vítězství v ženské kategorie a především za statečnost, s níž se do soutěžení vrhla. Akci sledovala asi stovka diváků, kteří si mohli prohlédnout nejen um řidičů, ale i nové Tatry Phoenix, které prožívají svůj opětovný návrat do zemědělských provozů, jichž byly kdysi nedílnou součástí.*
Ach jo, rádi něco ničíte se strojem, který je určen pro práci v dole.
Rekultivace