Traktorem roku v kategorii Best Sustainable byl zvolen New Holland T6 Methane power, jako první komerčně vyráběný traktor na alternativní palivo. Šestiválcový motor FPT kompatibilní s palivem CNG zajišťuje stejné výkony jako dieselový ekvivalent. Traktor nabízí nízké náklady na palivo spolu s výrazným poklesem znečištění a emisí CO2. Nemusí být vybaven systémem SCR a odpadá tedy i potřeba provozní kapaliny Ad Blue, což snižuje složitost a provozní náklady.
Alternativní pohony jsou dnes v kurzu a New Holland vsadil před lety na metan. Osobně si myslím, že tato cesta má větší smysl než elektromobilita. A New Holland svůj projekt dotáhl velmi daleko, konkrétně k sériové produkci traktoru T6.180 Methan Power. Model je vybaven šestiválcovým motorem z výroby FPT se zdvihovou kapacitou 6,7 l. Maximální výkon je 159 koní, ale s navýšením až 175 koní, což je v podstatě stejný výkon jako nabízí konvenční dvojče traktor T6.180. Maximálního točivého momentu 738 Nm je dosahováno při otáčkách 1500 za minutu a nárůst točivého momentu činí 41 %.
Alternativní palivo nikterak nezvyšuje údržbu motoru a servisní interval je 600 Mh. Traktor také nemá téměř žádné systémy úpravy spalin, kromě oxidačního katalyzátoru, a přesto plní emisní normu Stage V.
Výkon je převáděn mechanickou převodovkou se čtyřmi stupni řazenými pod zatížením a hydraulickou reverzací. Celkem je možné řadit 17 stupňů vpřed a 16 vzad na přání pak 32 stupňů vpřed a stejný počet vzad.
Hydraulický systém může být otevřený i uzavřený a je osazen čerpadlem s průtokem 113 l/min. Externích hydraulické okruhy jsou tři, ale na přání mohou být až čtyři vzadu a jeden vepředu. Na zadním tříbodovém závěsu uzvedne traktor 7864 kg a kapacita předního závěsu je 3200 kg.
Spínání zadního vývodového hřídele je řešeno hydraulicky a k dispozici jsou ve standardu rychlosti 540/540E a 1000, na přání pak 540E/1000 a 1000E a přední vývodový hřídel nabízí rychlost 1000 ot/min
Kabina je mechanicky odpružena a spolu s hydraulickým odpružením přední nápravy přináší vysoký jízdní komfort, který podtrhuje ještě pneumaticky odpružené sedadlo v kabině a hladina hluku 69 dB.
Samozřejmostí je satelitní navigace, telematický systém i možnost zařazení traktoru do systému správy flotily. Traktor je rovněž ISOBUS kompatibilní.*