Zajímavou novinkou na trhu jsou traktory New Holland inovované řady T6. Byly vylepšeny nejen, co se týká rozšíření možné výbavy, ale i například v konstrukci podvozku. Díky tomu poskytnou svému uživateli vyšší úroveň komfortu i vyšší výkonnost.
Nová modelová řada New Holland T6 zahrnuje traktory se čtyřválcovým i šestiválcovým motorem. Nicméně zajímavé je to, že ve srovnání s dosavadními stroji došlo ke zvětšení rozvoru náprav – všechny stroje mají rozvor na úrovni šestiválcových modelů. To přináší zvýšení stability zvláště při práci s čelním nakladačem, což je v této oblasti typické nasazení, ale i vyšší tahový výkon při zpracování půdy. Zároveň ale není zhoršená manévrovatelnost traktoru, protože kola přední nápravy se mohou natočit ve velkém úhlu. Je to dáno bezrámovou, a tím i štíhlou konstrukcí traktoru, u níž je motor strukturální součástí konstrukce. Olejová vana je konstruována speciálně tak, aby její tvar velký úhel rejdu dovoloval.
Další novinka je rovněž v přední části traktoru: konstruktéři inovovali systém odpružení přední nápravy, který nyní pracuje s dvojčinnými pístnicemi. Je tak zajištěna vyšší účinnost při absorpci nárazů a při zvyšování kontaktu pneumatik s půdou na nerovném terénu. Výsledkem je vyšší úroveň komfortu jízdy i vyšší tahový výkon.
Obě nové řady traktorů T5 a T6 jsou vybaveny motory značky FPT Industrial, které splňují přísné limity emisní normy Tier 4f. Zatímco u řady T5 je za tím účelem využitý systém Hi-Compact SCR, tak větší traktory řady T6 využívají technologii Hi-eSCR. Základem obou systémů je kombinace katalyzátoru DOC, umístěného pod kapotou motoru, s externím katalyzátorem SCR. Obě řady traktorů tedy vyžadují i doplňování kapaliny AdBlue.*
Více informací přinese časopis Mechanizace zemědělství 5/2016.