Systém jednotných kolejových stop, nebo řádků představuje velice zajímavou technologii z pohledu omezení zhutňování půdy. S tím jak klesá míra zatížení půdy mohou klesat i ostatní negativní dopady intenzivního hospodaření, jako je vysoká energetická náročnost, zejména při zpracování půdy, je snížené riziko eroze apod.
Systém jednotných kolejových stop, nebo řádků představuje velice zajímavou technologii z pohledu omezení zhutňování půdy. S tím jak klesá míra zatížení půdy mohou klesat i ostatní negativní dopady intenzivního hospodaření, jako je vysoká energetická náročnost, zejména při zpracování půdy, je snížené riziko eroze apod.
Na druhou stranu pro naplnění cílů této technologie je nutné dodržování technologické kázně. Systém rovněž vyžaduje určitou jednotnost v pracovních záběrech strojního vybavení. Nejmenšího zatížení půdy pojezdovými mechanismy, které dnes dosahuje i hodnot blízkým 100 %, docílíme při sjednocení rozchodů kol všech strojů. Zejména sklízecí mlátičky však svým rozchodem přesahují tažné prostředky. Na druhou stranu lze výrazného snížení v utužení půdy dosáhnout i vhodnou kombinací pracovního modulu a stop strojů, kdy předpokládáme, že již zmiňovaná mlátička jako jediná bude mít stopu navíc.
Systémů pohybu a organizace jízd je více, každopádně všechny vedou k výraznému snížení četnosti přejezdů s minimem dodatečných nákladů, s tím, že přesná navigace strojů je dnes u výkonných traktorů samozřejmostí.
Samotné jízdy strojů ještě celý systém netvoří, je nutné dále počítat s otočkami, přejezdy, vjezdy na pozemky, odvozovými prostředky, tvarem pozemků apod. Zde jsou stále výrazné rezervy ve zlepšení práce, plánování tras a optimalizaci.