09.05.2018 | 06:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Výbava pro jízdu v terénu

Pro moderní nákladní automobily nejsou charakteristické jenom rozšířené funkce nástavby. Je totiž jasné, že nákladní automobily v podobě, v níž jsou využívány ve stavebnictví, nejsou pro oblast zemědělství vhodné. A to především z důvodu utužování půdy či terénní průchodnosti. Za podmínek zvýšené vlhkosti by silniční pneumatiky rychle ztrácely trakci. A jejich tlak vzduchu, který se pohybuje na úrovni 8-9 barů, způsobuje na zemědělské půdě velké škody zhutněním.

Proto jsou moderní vozidla pro nasazení v zemědělství již podstatně dokonaleji přizpůsobena. Mají široké pneumatiky, trvalý pohon všech kol, zvýšenou světlost, ovládání uzávěrek diferenciálu, vyšší výkon motoru, kabiny s rozšířeným výhledem a klimatizací a další přednosti. A nechybí ani již zmiňovaný systém změny tlaku vzduchu v pneumatikách. Zvýšení tlaku v pneumatikách po naložení soupravy na poli je důležité pro způsobilost k jízdě vysokou rychlostí 60 nebo 80 km/h po silnici.

Dá se říci, že od roku 2011 doplňují automobily s nástavbami ještě terénní automobily v podobě tahače. Prostřednictvím zvýšené sedlové spojky s větší možností výkyvu mohou být agregovány s různými typy návěsů. Také tato vozidla jsou modifikována pro provoz v zemědělství. Neznamená to, že musí jezdit po poli vždy; za určitých podmínek probíhá přečerpávání hnojiva nebo nakládka řezanky na okrajích pole.

Moderní velkoobjemové sedlové návěsy za terénní nákladní automobily se osazují širokými pneumatikami, které působí na půdu šetrně. Nedochází ani k hrnutí půdy v průběhu zatáčení, protože nápravy návěsů jsou řízené. Jejich elektrohydraulicky ovládané nucené řízení reaguje v závislosti na pohybu návěsu vůči sedlové spojce tahače, což zlepšuje manévrovací schopnosti soupravy i stabilitu ve svažitém terénu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down