Z důvodu potřeby přepravy větších objemů hmot na delší vzdálenosti roste v zemědělství poptávka po nákladních automobilech. Jedno z vozidel Mercedes-Benz Arocs absolvovalo test v dopravě zkušebny DLG. A to zcela v souladu s pravidly, která platí pro testování ve známém DLG PowerMix testu, jemuž se již od roku 2005 podrobily desítky traktorů různých výrobců.
Arocs absolvoval na testovacím okruhu několik jízd jak v lehké, tak i v těžké dopravě. Ačkoli očekávání odborníků se od samého začátku ubírala jasným směrem, tak výsledky každého z nich překvapily: vozidlo Arocs vykázalo o celých 23 procent nižší spotřebu paliva, než jakýkoli doposud testovaný traktor u DLG. Tzv. specifická spotřeba paliva vypovídá o účinnosti využití energie, která je obsažena v palivu, a dále dovoluje vzájemně porovnávat efektivitu práce strojů s odlišným výkonem motoru od různých výrobců.
Výsledná hodnota specifické spotřeby Arocsu činí pouhých 351 g/kWh. Za jízdy po rovinatých úsecích testovacího okruhu v okolí města Gross-Umstadt byl rozdíl ještě výraznější, a to dokonce o 35 procent paliva méně, než u traktorů. Za jízdy s nákladem ve stoupání má Arocs ještě další důležitou výhodu oproti traktorům, pramenící z jeho motorizace. Vysoký výkon motoru až 510 k zabezpečuje dostatečnou rychlost jízdy i v kopcích, zatímco traktory s tímto výkonem jsou většinou v podobě polních tahačů, nevhodných k dopravě. Totéž platí o zdvihovém objemu motoru 12,6 l.*