Moderní radličkové kypřiče se vyznačují konstrukcí vyvinutou tak, aby stroje bylo ´možné široce využívat. Přední vodící kola na okrajích stroje u polonesených verzí se pohybují mimo stopy kol traktoru a jsou tudíž méně citlivá na výkyvy způsobené projížděním kolejí. Napomáhá tomu jejich speciální způsob zavěšení pomocí nosných ramen, případně zdvojená montáž.
Tato necitlivost k terénním nerovnostem má význam zvláště při práci na poli s výskytem hlubších kolejí, přes které je nutné jezdit na koso. Zrovna tak na pozemcích s citlivými půdami bude polonesený stroj působit šetrněji, protože jeho hmotnost je rozložena mezi podvozek, přední opěrná kola a kola traktoru.
Podvozek umístěný pod rámem stroje má také výhodu v tom, že výrobce může nabídnout možnost výměny opěrného válce za jiný typ. Těžký zdvojený pěchovací válec, vhodný díky své intenzivní účinnosti k práci na podzim, nebude pro přípravu půdy na jaře tou správnou volbou. Proto je možné jej nahradit lehčím provedením, ať již zubovým packerválcem nebo například osvědčenou kombinací dlátového a trubkového válce.
Tato provedení mají intenzivní účinek na rozdrobení a urovnání půdy především v povrchových vrstvách, což na jaře zcela postačuje. A pro polonesené verze strojů na zpracování půdy existuje podstatně širší nabídka opěrných válců, než pro nesené verze.
Ať talířový nebo radličkový kypřič, pokud bude kvůli výkonnosti zapotřebí šířka záběru 6 m, pak takový stroj v nesené verzi bude potřebovat traktor vyšší výkonové třídy, aby byl zaručen plynulý zdvih na souvratích. Pokud traktor na podniku není k dispozici, je třeba jej pořídit a to nákup kypřiče značně prodraží.