Nejvyšší horou je známý Großglockner, s výškou 3800 metrů nad mořem. Až na jeho vrchol vede alpská silnice, která se v mnoha serpentinách stáčí jako klasická vysokohorská cesta. V Rakousku zná tuto cestu každé dítě, je pro občany něco jako národní svatyně.
Dokončena byla v roce 1935 za tím účelem, aby sloužila jako rychlá spojka mezi severem a jihem Rakouska. Dnes využívají tuto silnici návštěvníci nejenom proto, aby se dostali na bájný alpský vrchol, ale také pro zážitek ze samotné jízdy po ní. A jsou za to ochotni i zaplatit mýtné.
Vzhledem ke své velké nadmořské výšce je silnice na Großglockner sjízdná pouze od začátku května do konce října. V zimě zmizí pod dekou sněhové pokrývky, dosahující běžně výšky až deseti metrů. Množství sněhu na ní ale nejsou zanedbatelná ani v dubnu a květnu, kdy se na většině evropských silnic již jezdí bez problému. Aby se silnice zbavila vysokých vrstev sněhu, je v nasazení bezpočet sněhových fréz.
Nejprve ale cestu projdou zkušení horští vůdci, aby označili okraje cesty a možné překážky a možná lavinová nebezpečí na určitých úsecích. V roce 2021 obdržel tým pro úklid sněhu posilu v podobě traktoru Claas Xerion. Pomoc to byla vítaná – po na srážky bohaté zimě čekalo k úklidu více než 800 000 krychlových metrů sněhu. A ten byl místy velmi tvrdě zmrzlý, což kladlo další nároky na výkon techniky na úklid sněhu.
Jak se ukázalo, pro traktor Xerion 4200 nové modelové řady to nebyl žádný problém. Má více než 460 k a maximální točivý moment 2200 Newtonmetrů na vývodové hřídeli, a tato „síla“ byla opravdu potřeba. Vybavený sněhovými řetězy na všech kolech a frézou o záběru dvou metrů dokázal odhazovat sníh do vzdálenosti až 50 metrů.*