V zemědělství současnosti není výjimkou situace, kdy z důvodu nárůstu objemu sklízené píce přestane stávající manipulační technika v podniku postačovat. Namísto ní se pracovníci začnou ohlížet po velkém kolovém nakladači. Kolové nakladače nabízí na našem trhu také německá firma Claas.
Největší uplatnění v našich podmínkách najdou nakladače střední a nejvyšší výrobní řady. Největší modely jsou poháněné motorem Liebherr, který má u modelu Torion 1914 výkon až 168 kW (228 k). Tyto čtyřválcové přeplňované motory dosahují nejvyššího točivého momentu při snížených otáčkách (1150/min). Díky koncepci nízkých otáček je dosahováno nižší spotřeby paliva při zachování výkonnosti. Točivý moment je na kola přenášen prostřednictvím ve své branži ojedinělého rozvětveného systému pohonu pojezdu. Při nízkých rychlostech se výkon přenáší přes mechanickou větev pojezdu. Mechanické převody zaručují vysokou účinnost při přenosu výkonu motoru, maximální zvedací sílu a vysoký točivý moment při najíždění do materiálu, odjíždění od hromady či hrnutí píce na silážním žlabu.
Naopak při vysokých pojezdových rychlostech se pojezd automaticky přepíná na hydrostatickou větev pojezdu. Nakladač tak dosahuje intenzivnějšího zrychlení a při přejezdech snížení spotřeby paliva. O automatickou regulaci převodovky ZF a motoru se stará management Cmatic. Je-li zapotřebí nakládat materiál s velkou hmotností, přijde vhod funkce Kick-down. Aktivováním této funkce se dosáhne toho, že nakladač je při přibližování se k materiálu brzděn na rychlost nejvýše 8 km/h. Zároveň je zvýšen točivý moment motoru, takže na výložníku je k dispozici vysoká zvedací síla.*