18.12.2023 | 03:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vylepšení pro efektivnější provoz

Firma Fendt představila loni na podzim dvě velké novinky v podobě modelové řady 600 Vario a elektrického speciálu e107 V Vario. O těchto traktorech jsme již podrobně informovali. Dílčích traktorových novinek je však o něco více, a byť se nejedná o zcela nové traktory, stojí určitě za to, abychom jim věnovali pozornost.

Problematika co nejlepšího přenosu točivého momentu z pojezdových kol na podložku při co nejnižším utužení půdy je stále více diskutovaným tématem. Výrobci na to reagují a výjimkou není ani Fendt, který nabízí nestandardní řešení tohoto problému. Tedy nestandardní s ohledem na současnou dobu. Není to tak dávno, co bývaly oblíbené dvojmontáže pneumatik, na zadních nápravách traktorů používané třeba při setí. S vývojem nových typů pneumatik s větší šířkou, vyšší kontaktní plochou a nižším husticím tlakem se od dvojmontáží upustilo, mimo jiné i proto, že výkonné traktory měly problém se s nimi vejít do šířkového limitu 2,55 m.

Dvojmontáž VarioFlex

Se systémem VarioFlex se Fendt k dvojmontážím opět vrací, ale jde na to jinak, než je v Evropě obvyklé. Využívá dvojitého náboje kol, kdy disk vnitřního kola je uložen klasicky a vnější ráfek je spojen přírubou (tak jak to známe z amerických traktorů). Podstatné je, že celková šířka nápravy dosahuje 2,5 m. Tím je vyhověno legislativě a zároveň je zabezpečen bezproblémový přenos sil na obě kola, což klasická dvojmontáž uchycená na ráfek neumožní. Ale to není všechno. I do dvojmontáže VarioFlex je možné namontovat systém regulace tlaku vzduchu v pneumatikách VarioGrip. Volbou správného husticího tlaku v kombinaci s vhodně zvolenými rozměry pneumatik lze dosáhnout co nejlepšího záběrového efektu na poli i nízkého valivého odporu na silnici.

Různé pneumatiky

Maximální šířka pneumatik může být 750 mm, pokud se použijí kultivační kola a přesná navigace, může se řádek pěstované plodiny nacházet i mezi dvojmontáží. Použité ráfky jsou klasického provedení a podle údajů výrobce by demontáž kol neměla přinášet problémy, velmi snadná je především u vnějšího kola, což je důležité pro flexibilitu během nasazení traktoru při polních a dopravních činnostech. A také při záměně kol, aby se pneumatiky rovnoměrně ojížděly. 

Systém VarioFlex může být zajímavý při zakládání porostů, nebo jejich mechanické kultivaci, ale využít jej lze i při dalších polních pracích. Dostupný byl měl být už nyní, a to pro modelové řady 600 Vario, 700 Vario Gen 7 i řad 900 a 1000 Vario.*

Průřez dvojmontáží VarioFlex se systémem centrálního huštění
Systém dvojmontáží VarioFlex umožňuje i montáž centrálního huštění pneumatik, což je unikátní záležitost

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down