Firma Fendt představila loni na podzim dvě velké novinky v podobě modelové řady 600 Vario a elektrického speciálu e107 V Vario. O těchto traktorech jsme již podrobně informovali. Dílčích traktorových novinek je však o něco více, a byť se nejedná o zcela nové traktory, stojí určitě za to, abychom jim věnovali pozornost.
Problematika co nejlepšího přenosu točivého momentu z pojezdových kol na podložku při co nejnižším utužení půdy je stále více diskutovaným tématem. Výrobci na to reagují a výjimkou není ani Fendt, který nabízí nestandardní řešení tohoto problému. Tedy nestandardní s ohledem na současnou dobu. Není to tak dávno, co bývaly oblíbené dvojmontáže pneumatik, na zadních nápravách traktorů používané třeba při setí. S vývojem nových typů pneumatik s větší šířkou, vyšší kontaktní plochou a nižším husticím tlakem se od dvojmontáží upustilo, mimo jiné i proto, že výkonné traktory měly problém se s nimi vejít do šířkového limitu 2,55 m.
Dvojmontáž VarioFlex
Se systémem VarioFlex se Fendt k dvojmontážím opět vrací, ale jde na to jinak, než je v Evropě obvyklé. Využívá dvojitého náboje kol, kdy disk vnitřního kola je uložen klasicky a vnější ráfek je spojen přírubou (tak jak to známe z amerických traktorů). Podstatné je, že celková šířka nápravy dosahuje 2,5 m. Tím je vyhověno legislativě a zároveň je zabezpečen bezproblémový přenos sil na obě kola, což klasická dvojmontáž uchycená na ráfek neumožní. Ale to není všechno. I do dvojmontáže VarioFlex je možné namontovat systém regulace tlaku vzduchu v pneumatikách VarioGrip. Volbou správného husticího tlaku v kombinaci s vhodně zvolenými rozměry pneumatik lze dosáhnout co nejlepšího záběrového efektu na poli i nízkého valivého odporu na silnici.
Různé pneumatiky
Maximální šířka pneumatik může být 750 mm, pokud se použijí kultivační kola a přesná navigace, může se řádek pěstované plodiny nacházet i mezi dvojmontáží. Použité ráfky jsou klasického provedení a podle údajů výrobce by demontáž kol neměla přinášet problémy, velmi snadná je především u vnějšího kola, což je důležité pro flexibilitu během nasazení traktoru při polních a dopravních činnostech. A také při záměně kol, aby se pneumatiky rovnoměrně ojížděly.
Systém VarioFlex může být zajímavý při zakládání porostů, nebo jejich mechanické kultivaci, ale využít jej lze i při dalších polních pracích. Dostupný byl měl být už nyní, a to pro modelové řady 600 Vario, 700 Vario Gen 7 i řad 900 a 1000 Vario.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!