Pro novináře byla připravena prezentace obou strojů den před zahájením výstavy. Společnost AGCO vybrala pro první setkání s novými traktory zámek d’Augerville, ležící asi padesát kilometrů jižně od Paříže. Bylo to krásné prostředí a navzdory nepříznivé předpovědi počasí se na kapotách strojů odráželo slunce.
Traktory bylo možné si vyzkoušet přímo na poli, bylo ale nutné zajít do areálu výstavy Innov Agri, kde byla u stánku Masseye Fergusona připravena i zkušební trať.
Nováčci značky Massey Ferguson
Traktor Massey Ferguson 8690 má na svém kontě hned několik prvenství. To nejdůležitější je za výkon. Se svými 370 koni pod kapotou je nejsilnějším traktorem značky Massey Ferguson a zároveň i nejsilnějším kolovým traktorem klasické koncepce vůbec. Jako první traktor má motor využívající technologii SCR (selective catalytic reduction). Mezi další konstrukční novinky patří nově řešená přední náprava, převodovka Dyna-vt, integrovaný přední závěs, zesílený zadní závěs, pomocný hydraulický systém a komfortní kabina.
Druhou novinkou je nejsilnější model řady 3600. Massey Ferguson MF3655 F je kompaktní traktor s šířkou 1450mm a výškou od 2300 mm až 2350 mm. Nízké těžiště zajišťuje stroji dobrou stabilitu ve svazích. Výkon 100 koní je dílem tříválcového motoru SisuDiesel Citius 33DTA. Velkou předností stroje je výborná manévrovatelnost, dosažená novým designem kapoty a krátkým motorem. Kabina zajišťuje pro obsluhu stroje maximální komfort. Výhodou je také velký rozhled.
Technologie SCR
Srdcem stroje Massey Ferguson 8690 je motor SisuDiesel s označením 84CTA splňující nejpřísnější emise. Šestiválcový motor o obsahu 8,4 litru má maximální výkon 370 koní (275,91 kW), který dosahuje při otáčkách 2000 ot/min. Maximální otáčky má 2200 ot/min a jmenovitý výkon je 340 koní (253,54 kW). Motor je vybaven nejnovějším systémem Comon rail a díky velkému zdvihu pístu se vyznačuje mimořádným točivým momentem.
Asi největší novinkou bylo představení nové technologie pro snížení emisí SCR (selective catalytic reduction). Dosud se tato technologie používala pouze pro nákladní automobily například značky Mercedes Benz, Volvo, Daf, Renault Trucks nebo Iveco. Vznětové motory určeny do traktorů byly do této doby založeny na technologii ERG. Oproti ní však technologie SCR zaručuje splnění ještě přísnějších emisních limitů. Navíc, pokud se technologie SRC porouchá, traktor je dále schopný práce pouze se zvýšením emisí. Systém funguje na základě vstřikování močoviny do výfukových plynů, která reaguje s NOx za vzniku molekuly dusíku a vody.
Dojmy z jízdy
U modelu Massey Ferguson 8690 překvapila velká rychlost a opravdu snadná ovladatelnost.
Z kabiny traktoru Massey Ferguson 3655F byl zase výtečný rozhled. A co se týká jeho manévrovatelnosti, dokázal se otočit téměř na „čtvrtníku“.