Nákladní automobily v zemědělské dopravě poskytují výhodu nejen ve vyšší produktivitě práce a nižších nákladech, ale také i ve vyšším pohodlí pro řidiče. Odpružení náprav může být zajištěno vinutými anebo listovými pružinami. Zadní nápravy mohou být osazeny ještě hypoidními převody a stabilizátorem. Jak nápravové, tak i mezinápravové diferenciály mají uzávěrky. Všechny nápravy jsou osazeny vzduchem ovládanými provozními brzdami a antiblokovacím systémem.
Vozidla mohou být vybavena i přídavným vedlejším pohonem z převodovky pro pohon funkcí nástaveb. Nástavby pro přepravu velkoobjemových materiálů mohou být vyrobeny ve formě svařence z ocelových profilů a sklopné jsou většinou ve dvou směrech. Zadní hydraulické čelo je otevírané prostřednictvím hydraulického systému vozidla z místa řidiče. Horní bočnice je pevná a ke sklápění nástavby slouží jeden hydraulický válec, který je ukotvený v rámu vozidla.
Pohon všech kol sice přináší mírné zvýšení pohotovostní hmotnosti vozidla (například o 800 kg), ale je nezbytností. Mnoho pozemků je pro přívozní soupravy dostupných pouze po polních cestách, na nichž se silniční automobily s pohonem jen zadních náprav mohou dostat na meze svých možností. To samé platí o otáčení souprav pro zpáteční jízdu.
Pohon všech kol je kombinován s vhodným obutím do pneumatik s větší šířkou při zachování celkové šířky vozidla do tří metrů. Zadní náprava může být obutá do pneumatik se šířkou i 750 mm. Jednak je třeba zajistit odpovídající trakci i v terénu, a zároveň snížit zhutňování půdy. Také k polním cestám se široké pneumatiky chovají šetrněji, než pláště úzké, nahuštěné na tlak vzduchu až osm barů. Právě také ochrana polních cest se začíná dostávat stále více do popředí, protože jejich opakovaná obnova je nákladná.*