02.07.2018 | 09:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vyšší výkonnost a komfort práce

Stálé zvětšování vzdáleností od sklizně plodin do místa jejich uložení či dalšího zpracování, jakožto i nárůst objemů krmiv či hnojiv, která je třeba za určité období přepravit, vede k tomu, že se stále zřetelněji rozdělují role – traktory se starají o široký sortiment polních prací, zatímco přepravu po silnicích stále více přebírají vhodně adaptované nákladní automobily. Výjimkou jsou (zatím) válcové či hranolové balíky a osiva či hnojiva ve velkoobjemových vacích. Nicméně i v oblasti traktorové dopravní techniky dochází k vývoji, a to směrem ke zlepšení komfortu práce i bezpečnosti přepravy materiálů.

V České republice se tradičně těší velké popularitě sklápěcí návěsy. Tyto stroje prošly v poslední době také inovováním, které se dotklo kromě konstrukce podvozků a rozšíření výbavy na přání také konstrukce samotné korby. Rozměry jsou shodné, ale stěny nové korby i podlaha jsou vyrobeny z jednoho kusu plechu. Dosavadní postup výroby svařováním jednotlivých částí k sobě již nevyhovoval.  Výroba korby je tak značně zjednodušena a samotná korba získala na tuhosti. Vpředu návěsu se nachází čelní můstek a velké čelní okno dovoluje řidiči traktoru kdykoliv zkontrolovat úroveň naplnění ložné plochy vozu. Také systémy zajištění zadního čela proti otevření prošly vývojem tak, aby se zjednodušily a fungovaly spolehlivě.

Návěsy se vyrábí s podvozkem na kloubové nápravě, anebo na nápravách s odpružením pomocí parabolických per. Zákazníci, kteří si návěs objednají s hydropneumatickým odpružením, obdrží současně i hydraulické odpružení oje a zvedatelnou první nápravu.*

Více informací v týdeníku Zemědělec č. 29/2018.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down