13.10.2018 | 02:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vyšší výkonnost a komfort práce

Stálým zvětšováním vzdáleností od sklizně plodin do místa jejich uložení či dalšího zpracování, jakožto i nárůstem objemů krmiv či hnojiv, která je třeba za určité období přepravit, vedou k tomu, že se stále zřetelněji rozdělují role – traktory se starají o široký sortiment polních prací, zatímco přepravu po silnicích stále více přebírají vhodně adaptované nákladní automobily. Výjimkou jsou (zatím) válcové či hranolové balíky a osiva či hnojiva ve velkoobjemových vacích. Nicméně i v oblasti traktorové dopravní techniky dochází k vývoji, a to směrem ke zlepšení komfortu práce i bezpečnosti přepravy materiálů.

Sklápěcí návěsy jsou již běžně obouvány do pneumatik s ráfkem o průměru 26,5 palce. Ty se vyznačují nejen větší plochou otisku v půdě a tím i sníženým měrným tlakem, ale také zvýšenou nosností.

Řada návěsů se využívá i pro dopravu směřující na pole, ať již hnojiv anebo osiv. Ve velkých zemědělských podnicích to platí i o překládacích návěsech. Velké překládací návěsy disponují korbou o objemu 36 krychlových metrů, a právě z toho důvodu jsou na vnitropodnikovou dopravu směřující na pole vhodné. Již v polovině února vyrazí do práce – zásobují odstředivá rozmetadla minerálními hnojivy. Po skončení regeneračního návěs pokračuje do produktivního hnojení a je dennodenně vytížený.

Poté se přemístí na sklízené porosty ozimých plodin, kde obsluhuje sklízecí mlátičky. Poté zase pracuje při navážení hnojiva pro základní hnojení před výsevem ozimých řepek, a pak jej čeká intenzivní zatížení při sklizni zrnové kukuřice.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down