V moderních traktorech všech výkonových tříd jsou již nepostradatelné systémy následného zpracování výfukových plynů. Do těchto systémů patří dieselový oxidační katalyzátor (DOC), filtr pevných částic (DPF) a selektivní katalytická redukce (SCR), z nichž některé jsou doplněny externí recirkulací výfukových plynů (EGR). Mnoho výrobců nyní schválilo své motory Stage V pro použití HVO (hydrogenovaný rostlinný olej).
V oblasti traktorů vyšší výkonové třídy stále pokračuje trend růstu výkonu a hmotnosti. S tím souvisí i další vývoj v oblasti podvozků. Pásové podvozky se u traktorů objevují stále více, aby bylo možné na půdu dlouhodobě přenášet výkony motorů, šplhající již daleko přes 700 k, při zachování celkové šířky tří metrů, požadované předpisy pro provoz na pozemních komunikacích.
Pro nové polní tahače nejvyšší výkonové třídy se jedná již výlučně o trojúhelníkové pásy. Tahače pak mají buď řízení středovým kloubem, anebo natáčením pásů. Na podzim 2023 představili někteří výrobci traktorů nové pásové jednotky. Pásy jsou prodloužené o 10 centimetrů a průměr hnacího kola se zvětšil na více než 100 centimetrů. Nápravy jsou v provedení Heavy Duty.*
Více informací v Zemědělci č. 13/2024.