09.12.2013 | 10:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vývoj motorů ve Švýcarsku

Síla švýcarského průmyslu spočívá v jeho přesnosti a odbornosti. A i když pracovní síla tady není zrovna z nejlevnějších, právě výše zmíněná přesnost dělá tento průmysl konkurenceschopným. Důkazem toho je Motorenenticklungszentrum Fiat Industrial v Arbonu v kantonu Thurgau. V budovách bývalé firmy Bauer jsou vyvíjeny nejnovější motory pod značkou Fiat Powertrain. Vývoj nejmodernější techniky zde má svou tradici. Právě tady se před třiceti lety zrodil ve spolupráci s univerzitou ETH Zürich vstřikovací systém comonn rail, který byl prodáván firmou Bosch a dnes patří k nejběžnějším součástem moderních dieselových motorů.

S roční produkcí 480 000 motorů je společnost FPT jednou z pěti největších výrobců průmyslových motorů na světě. Kromě vozidel určených pro transport na silnici jsou motory dodávané i do strojů, které se pohybují mimo silnice a také do lodí nebo do dieselových generátorů. Celkově lze říci, že produkce motorů FPT se skládá ze šesti různých typů. Motory mají buď tři, čtyři, šest nebo osm válců a zdvihový objem od 2,2 l u nejmenšího motoru R22 až po 20 l u největšího modelu Vector. Nejpoužívanějšími motory do zemědělských strojů jsou modely NEF se čtyřmi- a šestiválci a zdvihovým objemem od 4,5 do 6,7 l a čtyři modely série Cursor se šestiválci a objemem 8,7– 5,9 l. Jiný kraj jiný mrav – nebo také jiný stroj jiný motor a každý potřebuje svá specifika. Proto u Bodamského jezera sedí 200 lidí, jejichž pracovní náplní je vývoj a testování motorů. Na třiceti dvou zkušebních stanovištích jsou testovány nové motory. Ročně je na motorech provedeno 62 000 hodin testů a k tomu je potřeba neuvěřitelných 1 500 000 litrů nafty. Kromě obvyklých výkonnostních parametrů jsou stroje testovány na hluk, emise při startování za studena, pevnost celého bloku motoru a další. Vysokou prioritu má také testování řídicí jednotky, bez které je motor „jako bez hlavy“. V Arbonu jsou pro zkoušení řídicích jednotek vyvinuty programy, které simulují různé provozní stavy motoru.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down