10.08.2021 | 09:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vývoj nelze zastavit

Francouzská společnost Tecnoma má ve svém výrobním portfoliu kompletní řadu aplikační techniky od nesených přes tažené až po samojízdné postřikovače. V České republice jsou nejprodávanějšími stroji samojízdné postřikovače Tecnoma Laser. V ZOD Haná s nimi mají bohaté zkušenosti, jelikož byli majitelé prvních strojů nové generace Laser PR s výrobním číslem 001 a následně 013, které nahradily po 10-ti letech úspěšných prodejů model Laser UTL. Letos k nim přibyl nejnovější model Tecnoma Laser PR 4200 s postřikovou rampou 36 LVS. Postřikovače dělí věkový rozdíl dvanáct let.

Motor je výkonnější

Už na první pohled se oba stroje liší kapotou. Zatímco starší je věrný designu své doby s hranatějšími rysy, nový vypadá moderně, s jemnějšími oblými rysy. Pod kapotou obou strojů se skrývá motor Deutz. Starší je osazen šestiválcovou pohonnou jednotkou s výkonem 200 koní a bez sofistikovaného systému úpravy spalin. Nový postřikovač má rovněž šestiválcový motor, který ovšem stroji dodává jednak větší výkon (maximální výkon je 244 koní) a jednak je vybaven systémy úpravy spalin včetně selektivní katalytické redukce. Postřikovač tak plní nejpřísnější emisní normu, ale musí být u něj doplňována kapalina AdBlue.

Kromě motoru se malinko změnil i systém chladičů, ke kterým byl už v minulosti velmi dobrý přístup, ale nyní je ještě vylepšen například tím, že kapotu je možné zvednout hydraulicky.

Zesílený pohon

Výkonnější motor sám o sobě nezvýší ani rychlost ani produktivitu práce. To se stane jen v chytré součinnosti s převodovkou a pojezdovým ústrojím. U nového modelu Laser 4200 byla zařazena hydrostatická převodovka s třemi jízdními rozsahy a módem ECO. Převodovku tvoří dvě čerpadla výroby Bosch Rexroth s průtokem 140 l/min. Díky velkému průtoku je možné dosahovat velkého výkonu i za nízkých otáček motoru, a navíc v režimu ECO dokáže převodovka automaticky nastavit otáčky motoru v závislosti na zatížení a pojezdové rychlosti.

U staršího modelu byla také hydrostatická převodovka s dvěma čerpadly, která ovšem měla kapacitu jen 125 l/min.

Zesílen byl i pohon přímo v kolech, kde nyní každé kolo disponuje vysokootáčkovým hydromotorem (o průtoku 80 l/min.) a rovněž výkonnými brzdami.

Nová převodovka nabízí maximální rychlost 40 km/h a má i funkce, jako je například nastavení konstantní pojezdové rychlosti neboli tempomat. Ovládání převodovky je jednoduché pomocí joysticku a pedálů.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down