V devadesátých letec minulého století byly převodovky typu Full-Powershift věhlasnou výsadou traktorů vyšší výkonové třídy. Pro tahově náročné využití velmi dobré, avšak na silnici již méně, hlavně díky nutnosti řazení rychlostních stupňů vždy po jednom.
Moderní převodovky s řazením při zatížení u traktorů střední výkonové třídy si zachovávají výhodu řazení při zatížení, kterou vhodně kombinují s předností mechanických skupinových převodovek – možností předvolby skupiny rychlostí. Řidič si u stojícího traktoru zvolí rozjezdový rychlostní stupeň a také skupinu, v níž bude traktor pracovat. Takže například pro orbu a těžkou přípravu půdy skupinu A nebo B, zatímco pro přejezdy po silnici či dopravu rovnou skupinu C. Díky tomu odpadá zdlouhavé opakované řazení rychlostí po jedné z nižších rozsahů do vyšších.
Nové generace převodovek nabízí včetně plazivých rychlostí celkem převodových stupňů pro jízdu vpřed i vzad. V manuálním režimu slouží pro řazení rychlostí ovládací joystick, s nímž lze i jednoduše aktivovat automatický režim. V tomto režimu se traktor ovládá pouze prostřednictvím pojezdového pedálu.
Převodovky s robotizovaným řazením skupin disponují také funkcí s názvem Speed Matching – při přeřazování skupiny je vyhledán nejvhodnější rychlostní stupeň násobiče tak, aby jízda traktoru byla plynulá a otáčky motoru se zbytečně nezvyšovaly nebo ani nadměrně nesnižovaly. Řídící jednotka vyhodnocuje otáčky a zatížení motoru, pojezdovou rychlost a stlačení pojezdového pedálu.